fbpx

FRISS HÍREK

Részletek az új elektromos Mercedes CLA-ról

- Advertisement -

Akár Kecskeméten is gyárthatják az elektromos CLA-t, számolt be róla a KecsUP is. A Mercedes-Benz legújabb modelljéről a Vezess.hu készített átfogó cikket, ebből szemlézünk pár érdekes részletet.

A Müncheni Nemzetközi Autószalon előestéjén leleplezett CLA még csak tanulmányautó, viszont szinte minden pontjáról véglegesítve beszélnek a gyártók, így a bemutatott új Mercedes szinte a kész forma. 2039-ig a Mercedes a jelenlegi terv szerint teljes egészében megszabadul a belső égésű motoros modelljeitől, így az új CLA-koncepció már ezt a jövőt alapozza meg.

Az új platform vadonatúj akkumulátortechnológiával készül, és több mint 750 kilométeres hatótávolsággal bír majd.

Gorden Wagener, a Mercedes dizájnigazgatója sensual puritynek (kb. érzéki letisztultságnak) nevezi az elnyújtott lapos formával, igazi áramvonalas testtel rendelkező autót, amit már évek óta gyúrnak az újabbnál újabb modelleken. Jó légellenállást ígér a lapos forma, Christoph Starzynski, a Mercedes-Benz elektromos platformjainak fejlesztéséért felelős alelnöke szerint valahol 0,21 és 0,22 között lesz a CLA Cw-értéke.

Már közel végleges formát mutat a Concept CLA Class

A CLA-osztály számára új moduláris padlólemez készül, és négyféle karosszéria érkezik majd az új MMA (Mercedes Modular Architecture) platformra – lesz szedán, shooting break és két crossover. Ez egy elsősorban elektromos hajtás befogadására készített padlólemez, de nem zárja ki a belső égésű motoros hajtást sem.

Azt még nem lehet tudni, hogy mekkora akkut fog kapni a CLA, az inverterben szilikon-karbid technológiát használnak, az akkumulátorban pedig szilikon-oxid anód kialakítás lesz. Ezekkel a megoldásokkal 93%-os hatásfokot érnek el nagyjából a jelenlegi akkumulátoroknak megfelelő méretben. A fogyasztása különösen alacsony, 12 kWh/100 kilométer, amivel több mint 750 kilométerre elég hatótávolságot tud elérni, vagyis valahol 65-70 kWh kapacitású lesz az akkumulátor. Emellett 800 voltos feszültségen üzemel a rendszer, 250 kilowattos töltés felvételére képes, amivel 400 kilométeres hatótávolság már 15 perc alatt beletölthető.

Első körben 175 kilowattos (238 LE) villanymotort kap az új CLA, és az állandó mágneses szinkronmotor szinte egyáltalán nem tartalmaz ritkaföldfémet, majdnem 0%, ahogy a Mercedes-Benz fogalmaz. Ebben az autóban is lehetővé tették, hogy az akkumulátort ne csak energiatárolóként lehessen használni, vagyis nemcsak hajtásra tudja felhasználni a felvett áramot, hanem ki is lehet venni belőle. Betáplálható egy ház áramellátásába vagy üzemeltethető róla egyéb elektronikai eszköz, így például egy napelemrendszer tárolóakkumulátoraként is szolgálhat, ha csak otthon áll az autó és éppen nem használják.

Hasonló cikkünk:  Gyakorolják a Gripen-pilóták, milyen, ha zavarják a rádiózásukat és a radarképet - videóval

A műszerfalban, amely teljes szélességű üveg alá kerül, OLED helyett mini-LED technológiát használnak, 3D megjelenítésre képes, mint az S-osztályban és az EQS-ben, a háttérszoftver pedig már nem az MBUX, hanem az új MB.OS (Mercedes-Benz Operating System).

Teljes technológiai arzenállal szerelnek fel minden CLA-t a jövőben. A tanulmányautó tetején lévő LiDAR szenzor is sorozatgyártásba kerül majd a modellen, a kategóriájában valószínűleg elsőként. A hardver így 3-as szintű önvezetésre lehetne képes, ha a szabályozások engednék, egyelőre azonban csak a 2-es szint sokadik alverziójának engedélyezése folyik.

Magas biztonságirendszer-arzenálja mellett még a hátsó ülés foglaltságát is aktívan figyeli az új CLA. A rendszer hasonlóan működik majd, mint a Hyundai és Kia modellekben már pár éve, figyelmeztet, hogy ne felejtsük a hátsó ülésen a gyereket vagy a szundikáló nagymamát.

Jörg Burzner, a gyártásért és ellátásért felelős elárulta:

„Három helyen fog készülni az új MMA platform, Németországban, Pekingben és Kecskeméten, ezt már biztosan kimondhatjuk. Hogy pontosan melyik modell melyik gyárban fog készülni, arról egyelőre nem adhatunk pontos információkat, de az biztos, hogy Kecskeméten valamelyik készülni fog.”

„Már most is készül elektromos modellünk Kecskeméten, az EQB, így nem kérdés, hogy alkalmas villanyautó-gyártásra, ráadásul jól is teljesít a gyár. Fontos ez az új, kompakt modellekhez szánt elektromos platform a márka életében, és éppen azért választottuk egyik gyárnak a kecskemétit, mert remek a csapat, nagyon meg vagyunk elégedve a munkájukkal, így mindenképp részesei lesznek a márka jövőjének” – mondta büszkén Burzner. Így továbbra is nagy része lesz a magyar gyárnak a Mercedes-Benz új modelljeiben.

Jövőre indulhat el az új CLA gyártása, addig persze meg fogjuk ismerni a teljes sorozatgyártásra kész modellt is, de a vezetőség tagjai azt ígérik, az itt látott tanulmányhoz képest már nem fog jelentősen változni a forma, a technikai tartalom pedig a tanulmányautónál ígértekhez igazodik.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

„Elengedte” a városvezetés a Csiperót, az egyesület kijelentette: nem kíván eltérni az alapkoncepciótól

Hat éve nem rendezték meg Kecskeméten az Európa Jövője Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Találkozót, közkedvelt nevén a Csiperó Fesztivált....

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...