Az önkormányzat közel öt éve ígéri kanyarodó sáv kiépítését a Csíksomlyói utcáról a Budai útra, de eddig minden ötletet lesöpörtek az asztalról – erről, és a csúcsidőben igen forgalmas útszakasz tehermentesítéséről beszélt február 7-ei sajtótájékoztatóján Tóth Szilárd önkormányzati képviselő.
A forgalmas kereszteződésben évekkel ezelőtt még kiegészítő zöld lámpa segítségével is lehetett jobbra kanyarodni, azonban ezt megszüntették arra hivatkozva, hogy szabálysértésre adhat okot a sofőröknek. Tudniillik sokszor előfordult, hogy balról – szabálytalanul – megelőzték a jobbra kanyarodó sávban álló első autót, amennyiben az egyenesen, a Széchenyiváros irányába tervezett menni.
Tóth Szilárd szerint az önkormányzat közel öt éve ígéri a jobbra kanyarodó sáv kiépítését, azonban nem előre halad az ügy, hanem sokkal inkább visszafelé. Az útburkolati jelek nem jól láthatóak, gyakran feszült pillanatokat okoznak a sofőröknek ezen a forgalmas szakaszon – erről az utcáról lehet ugyanis befordulni a Penny parkolójába, kihajtani a Budai útra (ami a Károly Róbert körút kiépítésével még népszerűbb és terheltebb lett), valamint ez az utca köti össze a Széchenyivárost és a Hunyadivárost is.
„2023 nyarán, közel 35 év után, végre köztulajdonba került a Csíksomlyói utca 3119 négyzetméter nagyságú, korában az OMV Hungária Kft. tulajdonában lévő része. Azok után, hogy a tárgyban korábban 35 évig érdemben nem történt semmi, két év levelezés után én szerveztem tárgyalóasztalhoz az önkormányzat és az OMV Hungária Kft. vezető illetékeseit, hogy végre egyeztetések kezdődjenek a felek között. Ennek eredményeként kötöttek adásvételi szerződést egymással másfél évvel ezelőtt, amit ismét nagyon szépen köszönök” – kezdte sajtótájékoztatóját a képviselő.
Tóth Szilárd kiemelte: „a köztulajdonba vételt követően közel fél évig kellett várni az útburkolati jelek újrafestésére, amire egy sajnálatos, bokatöréssel járó balesetet követően került sor 2023 őszén.”
„Az eddig is forgalmas kereszteződésben majd 30-40 százalékkal megnőtt a forgalom: a Csíksomlyói utca – Gázló utca – Alpár utca útvonal a Károly Róbert körút beiktatásával új és közkedvelt közlekedési útvonal lett szűkebb értelemben a Széchenyiváros és a Hunyadiváros, tágabb értelemben Hetényegyháza és Katonatelep között” – mondta.
Hozzátette: tovább súlyosbítja a helyzetet a KIK és Rossmann üzletek átadása, amelyek forgalma szintén forgalom többletet generál a kereszteződésben. Erről a konkrét ügyről és a vele járó kiskapukról korábban a KecsUP Hírek több ízben, részletesen beszámolt – ezt az ügyet is Tóth Szilárd képviselő sajtótájékoztatója emelte a közbeszéd szintjére. Ezen a szeptemberi sajtótájékoztatón egyébként több kecskeméti médium újságírója is megjelent, de csak a KecsUP Híreken született ezzel kapcsolatos anyag.
„Sajnos minden korábbi ígéret ellenére késik a jobbra kanyarodó sáv kiépítése. Korábban két kísérlet is volt a kereszteződés forgalmi rendjének átalakítására:
- A Magyar Közút és az önkormányzat megvizsgálta a közlekedési lámpák átprogramozását úgy, hogy a Vacsi köz felől érkezőket hosszabb zöld lámpával engedjék ki a Budai út felé, de ezt a Magyar Közút Bács-Kiskun Vármegyei Igazgatósága elutasította;
- Az önkormányzat felől felmerült olyan javaslat is, hogy mivel a Budai út felé a jobbra kanyarodók száma a legtöbb, variálják át a kihajtást úgy, hogy a jelenlegi jobbra-egyenes sáv csak jobbra sávvá változzon, míg a jelenlegi csak balra kiengedő sávot változtassák át balra-egyenes sávvá, hogy így a jobbra közlekedők gyorsabban ki tudjanak hajtani. Sajnos a Magyar Közút Bács-Kiskun Vármegyei Igazgatósága ezt is elutasította” – mondta a képviselő.
Tóth Szilárd szerint megfigyelhető, hogy a hosszú várakozási idő miatt nagyon sokan a Tordai utca felé az üzletek parkolóin keresztül hajtanak ki a Budai útra az itt lévő „kivéve célforgalom tábla” ellenére – szabálytalanul.
„Ezt követően nem maradt más megoldás: ismét arra kérem az önkormányzatot, hogy mindent tegyenek meg a jobbra kanyarodó sáv kiépítése érdekében és a lehető leghamarabb kezdjék meg a terveztetés folyamatait” – fejezte be a képviselő.