Site icon KecsUP – a kecskeméti régió kezdőoldala

Újra leült egymással tárgyalni a Kecskeméti Kerékpárosklub és az önkormányzat

Fotó: Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete

A Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete (MK Kecskemét) a közelmúltban egy városházi egyeztetésen vett részt, ahol a konkrét problémák mellett a döntéshozók felé általános elvárásokat is megfogalmaztak, illetve kihangsúlyozták a kerékpározás fontosságát, egyúttal felhívták a figyelmet arra, hogy a beruházásoknál a kerékpáros közlekedés szempontjaira mindig legyenek tekintettel, hiszen szinte nincs olyan beruházás, ahol ennek az alapvető és fenntartható közlekedési módnak ne lenne valamilyen szerepe, kapcsolódása.

A város részéről Dr. Fekete Gábor alpolgármester, illetve a Közterületfenntartási és Beruházási Osztályról Horváth András osztályvezető, mellette pedig Szűcs Edit beruházási és Kasza Gábor közterületfenntartási csoporvezető volt ott a megbeszélésen. Bevezető gondolatként az MK Kecskemét aktivistái felvázolták, hogy a kerékpáros fejlesztésekkel az autós közlekedők helyzetén is segíteni lehet, hiszen többen kapnak kedvet kerékpározni, ezáltal kevesebben kényszerülnek autóba, így kényelmesebben elférnénk a város útjain.

Nullszintes átvezetés a Petőfi Sándor utca – Izsáki úti kereszteződésben / Fotó: kecsup.hu

Jelenleg viszont rengeteg probléma, rossz kialakítás nehezíti a bringások helyzetét, ráadásul nem csak a régebbi, „örökölt” infrastruktúraelemeknél, hanem a közelmúltbeli fejlesztések esetében is. A kerékpárosklub szerint ennek iskolapéldája, ami az Izsáki út négysávosításával megvalósult, rengeteg sebből vérzik a felújított kerékpárút.

Hiába néz ki szebben, használni nem jó az Izsáki út bringaútját

A már folytatásos regénynek is beillő tárgyalássorozatot a KecsUP Hírek nyomon követte, így írtunk arról, amikor az MK Kecskemét a problémajelzéseiről a beruházó Építési és Közlekedési Minisztériummal egyeztetett, majd az üzemeltetéssel megbízott önkormányzati illetékeseket kereste fel, és tartottak helyszíni bejárást. Emellett mi magunk is próbáltuk értelmezni a Boldogasszony téren átvezetett nyomvonalat, de csak még több kérdőjel merült fel bennünk.

Az egyik krónikus probléma az átvezetések (a Nagykörúttól a Hullám vendéglő kereszteződésig szám szerint 26 db) szintkülönbséggel történő kialakítása, ami a kényelmetlenségérzet mellett defektet okozhat, a bringás derekának sem esik jól, és hát a babakocsit toló szülők, vagy épp a mozgássérültek életét sem könnyíti meg. Korábban volt ígéret ezek lecsiszolására, ami végül nem történt meg, most egy újabb ígéret szerint egy helyen megtörténik a lecsiszolás, gyűjtik a tapasztalatokat, és ennek folyományaként történhet meg a többi átvezetésnél is a beavatkozás. A Beruházási Osztály ezzel együtt arra is ígéretet tett, hogy a jövőben nem fognak a beruházóktól, tervezőktől szinteltéréses átvezetést kérni.
Az MK Kecskemét egyébként nem csak itt, hanem a kórházi körforgalom és a katonatelepi kerékpárút esetében is kéri az átvezetések nullszintre hozását.

A Boldogasszony téri buszmegálló / Fotó: Hraskó István

A Boldogasszony téren létrejött új vonalvezetés a kerékpárosklub szerint balesetveszélyes, emellett olyan értelmetlen kerülőre kényszeríti a kerékpárosokat, amit többségük nem tart be, hanem a régi vonalvezetés szerint fog továbbra is közlekedni, az újonnan telepített buszmegálló várakozói között szlalomozva. Az MK Kecskemét javaslata szerint a buszváró egy méterrel előbbre hozása és a mögöttes bokrok hátrébb telepítése lehetővé tenné a kerékpárút buszváró mögötti elvezetését, de a város közterületfenntartási szakemberei ezt nem tartják kivitelezhetőnek.

A négysávosítás kellemetlen árukapcsolása, hogy a kereszteződés átalakítása során a Nagykörút menti kerékpárút a Katona Gimnázium épülete mellett, még a kereszteződés előtt megszakad, és egy oszlop állja el a kerékpárral közlekedni kívánók útját. A kerékpárosklub a kerékpározás ellehetetlenülése miatt ezzel kapcsolatban a Jogi Osztálytól állásfoglalást kér.

„Elmért” kereszteződés – Megálljt parancsoló oszlopok, és tábla szerint is véget érő gyalog- és kerékpárút / Fotó: Google Maps Streetview

További konkrét problémák és kérések

Fotó: Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete

A kerékpárosklub általános javaslatai

A Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete folyamatos párbeszédet, szakmai egyeztetést, mindennek pedig jól kitalált működési keretét képzeli el a városházi kapcsolattartásban.

Az egyeztetés végén úgy álltak fel az asztaltól, hogy szándékaik szerint ezek a megbeszélések rendszeressé válnak, és legközelebb nyár végén, augusztusban kerül sor majd a következő találkozóra.

Exit mobile version