Mi lesz veled kecskeméti buszközlekedés?

Ha visszalapozunk a város és a busztársaságok történetének nagykönyvében, akkor nem a mostani az egyetlen helyzet, amire nem mondhatjuk, hogy rózsás lenne. Mert most az van, hogy a város annyira felmérgelte magát saját tapasztalatai miatt és a lakossági panaszok miatt, hogy nem tehette zsebre a DAKK a város legújabb szerződését. Vagyis a tavaly lejárt alapján ( a jogszabály miatt ) végzik még most is a személyszállítást.

A bosszankodás oka:

  • egyre kevesebb az utas
  • sokasodnak a panaszok
  • késnek vagy kimaradnak járatok
  • gond van a buszsofőrök egy részének viselkedésével

Mindeközben egyre nagyobb költségekről beszélnek a város vezetői. 2018-ban egyébként pályázatot írt ki az önkormányzat a tömegközlekedés megvalósítására 2019. január első napjától kezdve. A pályázat eredménytelenül zárult.

Volt már hasonló helyzet, vagyis amikor szintén eredménytelen volt ez a pályázat. Ez 2012-ben volt még Zombor Gábor polgármestersége alatt. Akkor még a Kunság Volán volt a szolgáltató, amely megvette ugyan a pályázati csomagot, azonban azt már nem adta be. Más se. Ilyen helyzetben lehetőség van arra, hogy közvetlenül megbízzon a város egy céget és akkor ez a Kunság Volán, tehát a korábbi társaság lett, miután sikerültek az erről folyó egyeztetések. Akkor tehát újrázhatott még két évig az addigi cég.

Ez a lehetősége a városnak most is adódott az eredménytelen pályázat miatt, csakhogy most a DAKK-kal nem sikerültek az egyeztetések, ezért most az elválásról döntöttek. Ez volt tavaly év végén. Ebben a helyzetben viszont élesedik egy másik jogszabály, amely szerint az elbocsátott szolgáltatónak kötelessége egy évig még biztosítani a szolgáltatást. Ez az idő ketyeg most.

Hasonló cikkünk:  Bemutatták a Szövetség a Hírös Városért Egyesület polgármesterjelöltjét és az egyéni indulókat

De közben nem volt tétlen az önkormányzat, mert ugye jönnek a választások is, és másra is megy majd az idő bőven. Közben megalakult egy vizsgáló bizottság, amely azt térképezte fel, hogy mit lehetne tenni a kecskeméti tömegközlekedés érdekében. Ez a grémium már megfogalmazta a megállapításait és azt javasolta, hogy alakuljon egy a helyi tömegközlekedést szervező társaság Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. néven. Ennek feladata az lenne röviden és tömören, hogy megreformálja a helyi tömegközlekedést és olyanná formálja, amely nem olyan, mint amilyen most. Ennek a Kft.-nek a felállításáról dönt március 28-án a közgyűlés.

Ettől azonban nem lesz még szolgáltatás, mert ahhoz buszok kellenek, hogy mást ne írjunk. Egy decemberi tájékoztatón ezzel kapcsolatban elhangzott: vagy jön egy új szolgáltató ( de akár egy a hibáitól megvált DAKK is jöhet ), vagy jönne egy szolgáltató és hozzá a város, amellyel közösen alapítanak egy buszos céget. Lényegében ezt már 2012-ben a hivatkozott helyzetben Zombor Gábor is felvetette. Ha úgy tetszik egy helyben topogás van, de most talán megoldódhat az ügy végre.