Most a miniszter dobta be a polgári repülőtér ötletét, de a polgármester egészen mást mond

0
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Legutóbb tavasszal lángolt fel a vita, hogy lesz-e valaha polgári repülés Kecskeméten, és, hogy szükség van-e erre. Akkor mi is cikkeztünk erről, miként a városban is sokan beszéltek a témáról. Most nem megyünk újra bele, akkor megmutattuk, hogy nem volt egyenes beszéd erről vezetői szinteken. Olvassa el, ha akkor nem tette! Itt és itt.

Minap Kecskeméten járt Benkő Tibor honvédelmi miniszter, és városvezetők, politikusok előtt arról beszélt, hogy Kecskemét felsorakozhat Debrecen és Sármellék mellé, mert az ottani repterekhez hasonló polgári forgalommal számol a tárca Kecskeméten is – számolt be erről a baon.hu.

Megnéztük példának a debreceni repülőteret, és ott az a jellemző, hogy napi 5-10 járat indul onnan és ennyi érkezik is. Reggel 4.10-kor is már van repülés, és van, hogy éjjel 1.30-kor érkezik repülő.

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester viszont merőben mást mondott a Gong Rádióban. A városvezető szerint Kecskemétet nem lehet egymás mellé tenni Debrecennel és Sármellékkel, mert utóbbiak sokkal frekventáltabb helyen vannak a turizmus szempontjából.  A polgármester az interjúban azt mondta, hogy a fapadosok botrányai egymást érik, ezért kár lenne ezzel mélyebben foglalkozni. A charter járatok piaca pedig megy össze, tehát arra sincs út. Egyedül a kisgépes, üzleti polgári repülésben van fantázia, és a tanulmány is erre indul el.

Azért ez érdekes. Például a debreceni reptér nem úgy ismert a közvélemény előtt, mint kisgépes, üzleti repülőtér, hanem egy tipikus fapados repülőtérnek ismerjük. Akkor tehát a miniszter és a polgármester állításai ütik egymást.

Szemereyné Pataki Klaudia azért mindenkit igyekezett megnyugtatni, hogy semmi nem dőlt el, nincs is döntés semmiről, és ha lesz, akkor kikérik a lakosság véleményét és a közgyűlés elé is kerül. Ami persze jó lenne ha így lenne, azonban látni kell, hogy korábban úgy volt, hogy a repülőtér fejlesztését a város végezteti el a minisztériummal kötött szerződés alapján ( írja a baon.hu ), és az állami forrásokat is a város kapja. Végül mindent a honvédelmi tárcához testáltak, Kecskemétet pedig mintha parkolópályára tették volna.

Politikailag nehéz helyzet a repülőtér, és egyik tábor sem igazán tud vele mit kezdeni, mivel nagyon megosztja a közvéleményt. Sokan várják az ellenzéktől, hogy támadja meg a repülőteret, de az ellenzéki szavazók között legalább annyian támogatják, mint ahányan ellenzik a kormánypárti bázisban. A polgármesteri interjún is az érződik, hogy Szemereyné Pataki Klaudia igyekszik középen lenni és nem egyértelműen az egyik vagy a másik tábor oldalára állni.

Bármilyen döntés is születik majd, lesznek, akik rosszul járnak. Ha lesz polgári repülőtér, akkor nagyobb lesz a forgalom és a zaj a környéken. Aki pedig sokat jár külföldre, és mégsem lesz polgári repülés, az azt fogja sajnálni. De legalább valóban legyen valós beleszólása a lakosságnak!