Bár mintegy győzelmi jelentésként jött tegnap a polgármesteri közlemény, amely szerint egyelőre kísérleti jelleggel mennek majd át a megállás nélküli IC vonatok Kecskeméten (köztük a népszerű 7:48-as), kommentelőink szerint az történt, hogy a polgármester rosszul szerepelt azon a tárgyaláson, amelyre ő maga hivatkozott a közleményben. Azt írta, hogy személyesen egyeztetett (a Kecskeméthez sok szállal kötődő – a szerk.) Palkovics László miniszterrel, és tőle tudja, hogy kísérletezik a tárca az új menetrenddel.
Kommentelőink szerint a polgármester gyengének bizonyult
„Kit képvisel Ön, Kedves Klaudia? Minket biztos nem!!!”
„Jól az asztalra csapott!!! Ez igen!”
„Vicces. Nagy ” győzelem”!”
„A válasz=O!”
Írták olvasóink, cikkünk alá.
Szövetség: a polgármester cserbenhagyta a választókat
A kecskeméti ellenzék is a városvezetés kudarcának tudja be azt, hogy ha volt ilyen tárgyalás, akkor azon nem sikerült elérni, hogy minden IC vonat továbbra is megálljon Kecskeméten. A Szövetség a Hírös Városért Egyesület frakciójától megtudtuk, hogy a képviselőik szerint hiába van Kecskemétnek kormánypárti polgármestere, ez nem hatotta meg a kormányt, és főleg nem hatotta meg az itt élők, és a vonal mentén élők véleménye. A Szövetség petícióját, az új menetrend eltörléséről már több, mint 3200-an írták alá. Az ellenzéki frakció szerint a polgármester nem tudta képviselni a lakók véleményét. Valamint a közleménnyel azt ismerte el a polgármester, hogy nem volt előzetes felmérés, utasszámlálás. Azt csak a bevezetés után teszik meg, amely arra utal, hogy nem tervszerű döntés volt a változtatás, hanem ötletszerű. A Szövetség szerint a polgármester cserbenhagyta a választókat.
Emberkísérlet a vasúton
Bár majd a minisztériumtól várjuk a részletező válaszokat, a polgármesteri mondatokból az derül ki, hogy június végéig biztosan érvényben lesz december közepétől az új menetrend. Közben pedig utasszámlálást végeznek. Érthetetlen, hogy ha kísérletezni akarnak iskolába és munkába járó emberekkel; vagy kórházba igyekvő betegekkel, látogatókkal; unokájukhoz siető nagyszülőkkel, akkor azt miért karácsony előtt kezdik el; valamint miért kell ehhez fél éves időszak. Egyes vélemények szerint arra lehet jó ez a hosszú idő, hogy ez alatt talán csillapodik a bosszankodás, és beletörődnek az utasok, és továbbra is lehet olyan IC, amely nem áll meg Kecskeméten. Kérdéseinket tehát elküldjük Palkovics Lászlónak. Arra vagyunk kíváncsiak, hogy
- Mit számolnak majd? A fel nem szálló utasokat az amúgy meg sem álló vonatra?
- A Szegeden és Budapesten felszállókat?
- Az IC helyett beiktatott gyorsvonatot használókat?
- Mennyire lesz megbízható ez a számlálás, esetleg van-e kitűzött célszám?
Amennyiben megérkeznek a válaszok, visszatérünk erre.
Olvassa el ezt a cikkünket is!
Szövetség: Álljon vissza a régi, megszokott vasúti menetrend