Megjöttek a válaszok az Inter Tan-Ker Zrt.-től a kérdéseinkre, amelyeket az IHO közlekedési szakportál cikkét szemlézve tettünk fel a cégnek. Ebben az írásban azt sejtette a portál, hogy késhet a gyártása, leszállítása azoknak a buszoknak, amelyeket május elsején üzembe kell állítania a szolgáltatónak. Azt kértük, hogy a cikk felvetéseire válaszoljanak. Ezekre:
– Késnek a buszok?
– A 20 Reform típusból eddig 5 készült el, azok se teljesen.
– A 25 Törökországból érkező Mercedes közül egy sincs még Debrecenben, hogy azokat készre szereljék.
– Eddig egyetlen saját gyártású busz közlekedik normál utasforgalomban
2017 óta.
– Ha életbe lép a kormány elképzelése az elektromos buszokról (2022-től), akkor eladhatatlanok lesznek a saját gyártású dízel buszok.
Végezetül, ezt már mi kérdeztük: Ha életbe lép a kormányzati elképzelés, akkor a város elöregedő buszait tudják-e saját gyártású elektromos buszokra cserélni 2023-tól, vagy van-e más elképzelés?
A válaszlevelet változtatás nélkül közöljük:
„Téves, megtévesztő, rossz hírnevet keltő és kattintás vadász az állítás, hogy az Inter Tan-Ker Zrt. és az Inter Traction Electrics Kft. nem készül el a Kecskemétre tervezett gépjárművekkel a megadott határidőre, ugyanis az előre meghatározott ütemtervnek megfelelően zajlik a gyártás Debrecenben. Az Inter Tan-Ker Zrt. és az Inter Traction Electrics Kft. az eddigi összes nyertes autóbusz tenderét időre vagy idő előtt teljesítette.
Az Inter Traction Electrics által fejlesztett és gyártott Mercedes-Benz Reform 500 LE 2018. év végén kezdte meg szolgálatát a közösségi közlekedésben Debrecenben. Az azóta eltel kicsivel több, mint egy év alatt számtalan hasznos és pozitív tapasztalatot gyűjtöttünk működés közben a gépjárművel kapcsolatban. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a gépjármű rendelkezésre állása kimagasló volt, mivel egyetlen olyan meghibásodás sem történt, ami a napi üzemmenetet akadályozta volna. Ez azért is nagyon jó eredmény, mert szinte valamennyi vonalon használtuk az autóbuszt, ami egyaránt magába foglalta a külterületeket és a belvárost is. Továbbá közel 80 ezer kilométert tett meg ezeken a vonalakon, ami szintén jelzi a folyamatos igénybevételt. A használati tapasztalatok alapján a Mercedes-Benz Reform 500 LE jól teljesített Debrecenben, így Kecskeméten is hasonló eredményt várunk majd májustól.
A gyártási folyamat során nem egyesével készülnek a gépjárművek – mint egy kisipari műhelyben – hanem az egyes munkaállomásokon bizonyos készültségi fokot érnek el a produktumok. Ennek megfelelően a gyártási folyamat végén, szinte egy időben válnak teljesen kész állapotúvá az autóbuszok. A szerződés szerinti ütemben kell megjelennie az új autóbuszoknak a kecskeméti közösségi közlekedésben és ennek eleget is fog tenni az Inter Tan-Ker Zrt. és az Inter Traction Electrics Kft.
A város tulajdonát képező 25 darab hybrid autóbusz tekintetében a Kecskeméti Közlekedési Központtal és a város illetékeseivel közösen fogjuk kidolgozni a későbbi kiváltásukkal kapcsolatos megoldási lehetőségeket.”