A Fidesz hangja érkezik-e a Karc FM rádióval Kecskemétre?

0
pixabay.com (illusztráció)
Hirdetés

Aki az elmúlt napokban követte tudósításainkat, az pontosan tudja, hogy a 97,7 MHz-en hallható majd az a Karc FM, amelynek főszerkesztője Gajdics Ottó. A műsorvezetők között pedig ott van Bayer Zsolt és Stefka István is. Fideszhez közeli televíziók gyakran szerepeltetett megmondóemberei.

Bayer Zsoltot minden bizonnyal nem mi mutattuk be az olvasóknak, de azt talán nem mindenki tudta, hogy ebben a rádióban hangzott el az a mondata, hogy a civil tiltakozókat a taknyukon és nyálukon kell kihúzni a parlamentből.  “Ha kell, akkor szanaszét kell verni a pofájukat.”

Google találatok a Bayer Zsolt Kecskemét beírásra (kattintásra nagyban megnézhető)

Tudjuk azt is, hogy ő a Fidesz 5. számú párttagkönyvének tulajdonosa. Kecskeméten egyébként többször járt már, és volt, hogy fideszes pártlogó alatt beszélt vagy a sajtónak vagy a közönségnek. Például Zombor Gábor és Salacz László országgyűlési képviselők társaságában. Sőt, az önkormányzati sajtó szerint ők hívták meg Bayert, hogy beszéljen a kormány véget nem érő témájáról, a bevándorlásról.

hiros.hu (képkivágás)

Beszélt ő már korábban is erről. 2015 novemberében Szemereyné Pataki Klaudia polgármester kíséretében lépett be a Piarista Gimnázium dísztermébe, ahol beszélgetőtársa Bán János volt, aki akkor a hiros.hu vezetője volt (most már ő legfőbb személy az önkormányzati sajtónál). A Nemzeti Fórum megyei szervezete és a Kölcsey Kör Kecskeméti Tagozata meghívására érkezett Kecskemétre a publicista.

Hirdetés

Ebben az évben csaknem 220 millióból működött az önkormányzati sajtó

Hogy miként sikerült pontos “i”-vel leírni a hiros.hu-n Kölcseyt, az egy újabb cikk lehetne, így ebbe most nem mennénk bele. Annyit talán csak, hogy a cikk idejében (2015 novembere) már egy portfólióban egyesült (2015 nyarán) a Kecskeméti Televízió, a Kecskeméti lapok és a hiros.hu. 2015-ben jött létre ugyanis a Hírszolgáltató Divízió a Kecskeméti Televízió Nonprofit Kft. égisze alatt. Amely ebben az évben 208 millió forint önkormányzati közpénzzel gazdálkodhatott. Más forrásokkal együtt (pl. központi költségvetés) 219 millióval.

A Karc FM főszerkesztője is kiosztana egy-két pofont

Úgy tűnik, Kecskemét legújabb rádiójában (mármint nem költözik ide, csak itt is fogható lesz) nem csupán Bayer Zsolt szokott pofozkodós kedvében lenni, hanem főnöke is, Gajdics Ottó. Bár nem ebben a rádióban, hanem a Hír TV-ben szólalt meg nem is olyan régen azzal kapcsolatban, hogy a Helsinki Bizottság szerint Bayer Zsolt gyűlöletet kelt. Gajdics a következőt mondta:

„Ezt egyszer rád fogták, és most legyünk nagyon önkritikusak: mi is hibásak vagyunk, hogy nem akkor vágtuk pofán őket viszontválaszképpen, mert most már teljesen úgy kezelik ezt, mintha te valaha is bárki ellen gyűlöletet keltettél volna. Ez egyszerűen elképesztő!”

 

Stefka: Jól érzem magam Bayer Zsolt társaságában

A Pesti Srácok nevet viselő internetes újság lapigazgatója, Stefka István is erősíti a Karc FM csapatát. Azt nyilatkozta egyszer, hogy jól érzi magát Bayer Zsolt társaságában. Az alábbi képen Horváth István belügyminiszter társaságában beszélt mint belügyi tudósító a rendszerváltás előtt (Bayer is dolgozott a Népszabadságnál, igaz már a rendszerváltás után)

Az MTI egykori vezére is karcol, vagyis nyomot hagy

A Karc FM gárdájába tartozik Belénessy Csaba is, az MTI egykori elnöke, majd Trócsányi László fideszes EP listavezető kommunikációs tanácsadója. Akiről azt írta a 444, hogy Szegeden bevetették a Botka László elleni küzdelemben is. Őt is hallgathatja az, akinek van hozzá ingerenciája.

MTI/Kovács Attila

A rádiónál egyébként nem ritka az olyan munkatárs, akiket korábban a köztévében, rádióban ismerhetett meg az ország: Vass István Zoltán, Papp Endre, Farkas Beatrix, Perjés Klára.

Így indult a Karc FM

A rádió indulásáról a 24.hu így számolt be 2016-ban:

“A Gazdasági Rádió tulajdonosa, a Műsor-Hang Zrt. jelenleg Trend FM néven a 94,2 MHz-en működtet rádiót, mivel a 11 éve használatos 105,9 MHz-es frekvenciájukra kiírt tenderen a Médiatanács tavaly szeptemberben úgy ítélte meg, hogy a gyakorlatban addig még rádiót nem működtető, Kriczki Andrea vezette Hang-Adás Kft. pályázata jobb, mint a Gazdasági Rádió mögött lévő Műsor-Hang Zrt. anyaga.  Egyébként olyannyira jobbnak bizonyult a Hang-Adás Kft. pályázata, hogy végül a kft. meg sem tudta valósítani a benne foglaltakat, hanem Kriczki Andrea és a kft. végül továbbpasszolta a lehetőséget annak a kormányközeli Magyar Idők című napilapot is megjelentető Liszkay Gábornak, aki Simicska Lajos Orbán Viktorral történő látványos szakítását megelőzően még a Magyar Nemzet résztulajdonosa és főszerkesztője volt, valamint a HírTV irányítása is hozzá tartozott, de aztán sokadmagával távozott Simicska médiabirodalmának éléről 2015 februárjában.

A frekvenciát Liszkay-nak továbbpasszoló Kriczki egyébként már rutinos abban, hogy hogyan kell frekvenciát megnyerni, majd azt továbbpasszolni, véletlenül mindig Fidesz-közeli embereknek, hiszen több mint 2 évvel ezelőtt Siófokon nyert el sugárzási jogot, majd négy hónappal később Echo Penisola nevű vállalkozása máris tulajdonost váltott és a Szivárvány-2 Kft.-hez került a frekvencia. Ennek az új kft.-nek tulajdonosai, Treszl József és Treszlné Góczi Mária vették át a Siófoki Polgári Kör Egyesülettől a fideszes önkormányzathoz közelálló lap, a Balatoni Polgár kiadását. Treszl József nem áll távol a Fidesztől, olyannyira, hogy 2005-ben a Fidesz jelöltjeként indult egy siófoki képviselői helyért a helyi időközi választáson, igaz, egy független riválisa végül legyőzte.”

A kör tehát összeérni látszik. Van itt Hír TV, Pesti Srácok, Magyar Idők, fideszes jelölt, polgári kör, Karc FM. De lehet-e ezekről a sajtótermékekről úgy beszélni, hogy közben nem arra gondolunk, hogy belőlük a Fidesz hangja visszhangzik vissza?

Ön mit gondol?

 

 

 

 

500 Ft1000 Ft3000 Ft