Mit üzen a polgármester szerint csak álhírekben létező imázsfilm a belföldi turistáknak?

0
kivágás az imázsfilmből
Hirdetés

Felőlünk nevezhetik blamázsfilmnek is. Ha már annyira tiltakoznak a város imázsfilmje titulus ellen. Leírtuk már, hogy nekünk aztán tök mindegy, minek nevezik, szerintünk gagyi. Tudják, a locsi, pocsi, pancsi videó, amelyről éppen az önkormányzati sajtó írta meg augusztus 14-én, hogy bemutatták Kecskemét új imázsfilmjét, a polgármester szerint azonban ez csupán álhír. Át is írták a cikket bő egy hónappal később, így most igazodik a polgármester szavaihoz. Lentebb látható a változás.

kecskemetilapok.hu

A polgármester szerint az ellenzék spriccelte széjjel a városban. Mármint az álhírt. Legalábbis amikor ilyeneket mondott, folyton az ellenzéki képviselőkhöz beszélt. Turisztikai kisfilm. Last minute videó. Erről van szó, tudhatta meg a hallgatóság a polgármester szájából. Nem beszélünk imázsfilmről, a “városnak nem készült imázsfilme” – mondta a polgármester a közgyűlésen. Na meg egyszer azért az imázsfilm is elhagyta az ajkát, de az csak álhír volt.

Kissé összerezzentünk, amikor számonkérte Vancsura Istvánt a polgármester a közgyűlésen, hogy van-e turisztikai végzettsége, tapasztalata, hogy bírálni meri, bocsánat végigprüszkölték két hozzászólásban is (így mondta a polgármester) az alkotást, de végül is minek tojnánk be, csak elmeséljük kicsit bővebben is, mit gondolunk erről az egyperces izéről. Most, hogy a polgármester adott nekünk támpontokat, könnyebb a dolgunk. Bár mi sem vagyunk turisztikai szakemberek, csak mint nézők, akik elé odatolják hirdetésben ezt a last minute videót (ilyet is mondott a polgármester), megfogalmazzuk véleményünket. Végül is mi is belföldi turisták vagyunk, hátha Kecskemétet választjuk még az utolsó percekben. Meg aztán adófizetők is vagyunk, és a mi pénzünkből is működik a Kecskeméti Televízió, amely elkészítette a sokak által és sokat kritizált szösszenetet.

Lássuk tehát, mit látunk, mit üzen a film a turistáknak?

A polgármester szerint ez egy belföldi turisztikai célcsoportnak szánt videó, amit olyan fontosnak tartott, hogy újra elmondta, hogy ez egy last minute, belföldi turisztikai célcsoportnak szánt csalogató vizuális termék. Persze a belföldi vendégek szeretik az angol kifejezéseket, ezért is van a videó címében, hogy Discover Kecskemét, amely azt jelenti, fedezd fel Kecskemétet.

Hirdetés

Majd kezdődik a videó annak egyik kiemelt helyszínével, a dombbal, és a KTV sokat szerepeltetett üdvöskéjével. A domb amúgy kb. hét alakalommal jelenik meg a filmben. Ez valóban egy turista csalogató pontja, helye a városnak. Ja, nem.

Aztán bevillan a városháza romos homlokzata, amely igazán szép látvány, igazán csalogató vizuális elem, bár tegyük hozzá: éppen most szépül meg a városháza, tehát élőben a bemutatott omladozó falat és ablakot már nem látni legalább. Csak az állványzatot, amely eltakarja.

A tök üres napozó rész a Domb Beachen azt mutatja, hogy bőven van még hely napozók számára, tehát megéri eljönni a városba, biztosan nem lesz tömegnyomor a vízparton. Főleg így szeptemberben.

Látunk két futóversenyt is, az egyiknél szalagot is szakítanak, és a polgármester egészen szakszerűen tartja a szalag egyik végét, tehát mindenképpen megéri eljönni a városba, hátha meg lehet nézni egy futóversenyt a városvezető szereplésével.

A többi futó naná, hogy a dombra tepert fel. Ezért ekkor megint látjuk a dombot. Annyira izgalmas.

A teljesen üres kilátó az arborétumban is igazán vonzó, hiszen biztosítja a belföldi last minute célközönséget, hogy nem kell majd félni, nem szakad le a kilátó, hiszen nincs ott senki.

Mi tudjuk, hogy a rózsakert, de a belföldi célközönségnek fogalma sincs mik azok az elfekvő lila növények ott egy növénykerítés előtt. De ez így összességében annyira vágyfokozó, hogy tömegek indulnak majd el Kecskemétre megkeresni a felvétel helyszínét. Ez benne a nyomozós játék.

A magasból mutatott városközpontban éppen az látszódik, hogy vagy befejeződött egy fesztivál, vagy még el sem kezdődött, hiszen a színpad összecsukva áll, a székek pedig össze vannak köré hordva. Néhányan lézengenek a főtéren és környékén, de legalább meglesz a másfél méter, nem kell aggódni, nincs tömeg. Ugyanakkor azt is mutatja, hogy nem friss a felvétel, hiszen sem a városháza, sem a templom nincs felállványozva. Nem ez az egyetlen régebbi felvétel a filmben.

Aztán van még jó pár fesztiváli kép, babakocsis felvonulás (amelynél az van kiírva, hogy megfizethető), lepénysütés, borospoharak, ostorcsattogtatás, csupa olyan életkép, amellyel biztosan nem fog találkozni már a belföldi last minute turisztikai célcsoport. Mivel augusztus közepén jelentették meg a filmet, majd a kritikák miatt kissé visszafogottabban ment a kampányolás vele (a KTV eredeti feltöltése most sem érhető el), de azért szeptemberben még hirdették, szóval már vége a hírös napoknak is, leánykori nevén a Hírös Hétnek. Vagyis az augusztus végére, őszre várt turisták ilyesmivel már nem fognak találkozni. Viszont elmehetnek a fürdőbe, ahol táncolhatnak a vízben és kiboríthatják a gyerekeket a csónakból. Az alábbi felvételt a filmből láttuk amúgy a város 2016-os imázsfilmjében, ha az a város imázsfilmje volt egyáltalán.

4 évvel ezelőtt is tetszett ez a felvétel a szerkesztőnek, rendezőnek
Youtube/János Vandlik

Legalább másfél hónapig tarthatott a last minute segítség

Mi elhisszük, hogy a város legjobb turisztikai szereplői, marketingesei, hoteligazgatói legyeskedtek a film körül, és ők is fogadták el. De azért akadhatott volna közöttük egy tökösebb, és csaphatott volna az asztalra egy jókorát, hogy mi ez itt kérem szépen. Szarból várat persze nem lehet csinálni, és most nem azt mondjuk, hogy ez egy szar város, de azt még a polgármester is beismerte, hogy borzasztó nehéz dolgunk van itt kecskemétieknek turizmust csinálni. Olyan tekintetben mindenképpen, hogy kedvelt helyekről elcsábítsunk bárkit is. De még azt a kicsikét is jobban meg lehetett volna talán fogni, és bár tudjuk, hogy különleges nyár volt, és sokáig azt sem lehetett tudni, lehet-e egyáltalán normálisan nyaralni idén, és amikor lehetett, akkor már kevés volt az idő. Nem tudjuk, mikor eszmélt fel a kecskeméti szakma, hogy kellene egy promó videó, mert a polgármester egyszer azt mondta, hogy júliust megelőzően, másszor azt, hogy júliusban kopogtattak a városnál a turizmus szereplői, hogy -ezt így már mi írjuk- lendíteni kellene egy nagyot, és megpróbálni elhappolni a Balaton elől a magyar utazókat. A város persze last minute segített a kopogtatóknak, mondta a polgármester, és ez a last minute help, ha júliusban is kezdődött, másfél hónapig tartott, mire kikerült a videó a nyilvánosság elé, hogy aztán az szénné alázza. Azért másfél hónap alatt talán jobbat is lehetett volna alkotni. Főleg, hogy a videó egy része már ott lapult a KTV archívumában.

-vélemény-