fbpx

FRISS HÍREK

Kormánybiztos: Nem elvesztegetett pénz és idő, ami elment az intermodális csomópontra

- Advertisement -

A KecsUP vette észre elsőként a Magyar Közlönyben -és erre alapozva- írta meg, hogy elvették a pénzt a kecskeméti intermodális csomóponttól (leánykori nevén: intermodális pályaudvar) és azt egy másik beruházásra csoportosították át. A “Szeged-Hódmezővásárhely tram-train rendszer”-re. Orbán Vikor egyetértett ezzel, az ő aláírásával tudatták a hírt a közlönyben.

Akkor azt is megírtuk, hogy ezzel talán a miniszterelnök megölte a 13 éves álmot. Azt is leírtuk -véleményként-, hogy amennyiben valaki nem tudja követni már ezt a történetet, az nem csoda. Volt ilyen elképzelés, olyan elgondolás. Ilyen látványterv, olyan látványterv. Mindezekre pedig közel 3 milliárd forint ment már el úgy, hogy kapavágás még nem történt. Na és persze 13 év. Nem sorolnánk most fel mindent, ami eddig történt, kereső felületünkön itt elolvashatja korábbi cikkeinket erről.

Mégis lesz? És nem is kidobott pénz és idő az eddigi?

Azt is megírtuk, hogy a pénz átcsoporosítására reagálva Szemereyné Pataki Klaudia polgármester úgy reagált -Bányai Gábor kormánybiztossal az oldalán-, hogy megépül az intermodális csomópont. Hozzátéve, hogy ha a társadalmi és a nagy állami szereplőkkel (Volán, MÁV, NIF, Magyar Közút, Magyar Posta) való egyeztetés lezajlott, már át tudnak lépni a kivitelezés szakaszába.

Hasonló cikkünk:  Elstartolt a kecskeméti kampány, mutatjuk, kik jelentették be eddig a polgármesterjelöltjüket

Most a Népszavának lényegében ezt erősítette meg a városháza és a dél-alföldi fejlesztésekért felelős kormánybiztos. A lap szerint Takács Valentina, a városháza sajtósa annyit reagált megkeresésükre, hogy

szerinte biztos, hogy megépül a csomópont, az pedig, hogy a tervek módosulnak, ekkora beruházásnál természetes.

Bányai Gábor kormánybiztos ezt a következőkkel egészítette ki:

„az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), melyből a kecskeméti fejlesztés is zajlana, 2023 december 31-ig zárul. A csomópont addigra nem lesz kész, hiszen egyelőre tervezési fázisban van, a szegedi-vásárhelyi tram-train viszont megvalósult, annak a számláit fizetni kell, így az látszik logikus megoldásnak, hogy átcsoportosítják a pénzt. A kecskeméti projektet az IKOP Plusz forrásból fedezik majd, melynek szűkebb lesz a kerete, mint az IKOP-é, de szerinte ez a csomópont fejlesztését nem befolyásolja. A végleges kecskeméti összegről a kormánybiztosnak sincs információja, szavai szerint a tartalomtól függően akár húszmilliárd forint is lehet. Arról, hogy a csomópontot harmadszor rajzolhatják újra azt mondta, ez nem elvesztegetett idő és nem elvesztegetett pénz, egy ekkora projekt megvalósulása sok évig tart és rengeteg tervezési fázison meg át.” – írja tehát a Népszava, amely korábbi cikkünkre utalva számol be a fejleményekről.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...