fbpx
21.8 C
Kecskemét
2024. április 28., vasárnap

FRISS HÍREK

Mészáros Lőrincék szuperbankja engedte vízre a vadiúj szuperjachtot

- Advertisement -

Néhány nap telt el azóta, hogy az egész magyar médián végigsöpört a hír, miszerint újabb szuperjacht tűnt fel a NER vizein, amelyen a Mészáros család utazgatott Capri és az Amalfi part környékén, de maga a hajó járt Szicílián, Nápolyban és Máltán is. A 444 első beszámolójakor még nem lehetett biztosat tudni a tulajdonosi háttérről, de azóta több lap is kiderítette, kié a csodahajó.

A 62 méteres, Rose d’Or-ra keresztelt jacht végső tulajdonosa az MBH Bank, aminek a létrejöttét Orbán Viktor minősítette nemzetstratégiai jelentőségűnek. A hajót Máltán regisztrálták 2023. július 5-én, első és egyetlen tulajdonosaként az MBH lízingcége, az Euroleasing Zrt. van feltüntetve. Az Euroleasing titokvédelmi előírásokra hivatkozva nem adott arra választ, hogy pontosan ki és mennyiért vette lízingbe a jachtot, valamint Mészáros Lőrinc milyen jogcímen használta.

Az MBH három pénzintézet fúziójából jött létre azzal a céllal, hogy az OTP fölényét ellensúlyozza. Az egyik az MKB Bank, amiben Mészáros Lőrincnek és Szíjj Lászlónak 90 százalékos tulajdonrésze volt. A TV2 tulajdonosa, Vida József vezette a Takarékot, akinek még Mészáros Lőrinc kötötte be a gázt. A Budapest Bank pedig teljesen állami tulajdonban volt.

Hasonló cikkünk:  A külföldön dolgozó magyarok többsége az Orbán-rendszer miatt vándorolt ki

A létrejött bank összesített mérlegfőösszege meghaladja a 10 600 milliárd forintot, a betétállománya 6500 milliárd forint, a bruttó hitelállománya 5000 milliárd forint. A szuperbankban Matolcsy Ádám barátja, Száraz István is tulajdont szerzett egy magántőkealapon keresztül.

Az ország második legnagyobb bankja Várkonyi Andreát is munkához juttatta, az ő cége, a Whitedog Media dolgozhatott a pénzintézet bevezető kampányán, és ők felelnek az arculatért is.

Az Euroleasing Zrt. tavaly 18 milliárd forintos bevétel mellett 1,6 milliárdos veszteséget könyvelt el – írta meg a Népszava. Kérdés, hogy ekkora veszteség mellett hogyan tudná fizetni a cég a 62 méteres, 12 kabinos, 14 fős legénységet foglalkoztató Rose D’Or teljes üzemeltetési költségét, amely egy jachtfigyelő portál szerint körülbelül évi 2,4 milliárd forint lehet.

via 444

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

„Elengedte” a városvezetés a Csiperót, az egyesület kijelentette: nem kíván eltérni az alapkoncepciótól

Hat éve nem rendezték meg Kecskeméten az Európa Jövője Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Találkozót, közkedvelt nevén a Csiperó Fesztivált....

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...