Visszatérítik a szervezők a belépőjegyek árát azoknak, akik szombaton a hatalmas torlódás miatt nem jutottak be a kecskeméti repülőnapra. Hétvégén 120 ezren nézték meg a honvédségi bemutatót, sok autós azonban már be sem jutott, vagy néhány óra várakozás után inkább visszafordult.
Nyolc év után rendezték meg újra Kecskeméten a repülőnapot, ami már annak idején is komoly torlódásokkal járt, most pedig előre elkelt mindkét napra az 50-50 ezer jegy úgy is, hogy a darabja felnőtteknek 5000 forintba került. A rendezvény a tucatnyi ország részvételével zajló légibemutatók mellett főleg a magyar honvédség technikai eszközeinek modernizálását kívánta bemutatni, az egyik „meglepetésprogram” Ruszin-Szendi Romulusz, a Magyar Honvédség júniusban kinevezett új parancsnokának ejtőernyős ugrása volt egy helikopterből.
Ruszin-Szendi már a rendezvényen is megköszönte a látogatóknak, hogy kivárták a sort, és nem véletlenül: az autósok az esemény Facebook-oldalán is többórás araszolásra, lehetetlen parkolásra, bejutási nehézségekre panaszkodtak, többen pedig visszafordultak és inkább hazamentek inkább a lassú haladás ellenére még úgy is, hogy már előre megváltották a jegyeket. Volt, aki azt írta, hogy két óra sorban állás után „jött a tájékoztatás, hogy megtelt a parkoló még 2-3 óra kb VAGY forduljunk vissza és próbáljuk meg máshonnan megközelíteni de az is 2-3 óra…hazamegyünk. Szép nap volt, köszi.”
Többen, akik a torlódás miatt nem jutottak be, próbálták elérni hétfőn a szervezőket, hogy legalább a jegyek árát visszakapják. Az esemény honlapján feltüntetett telefonszám azonban csak vasárnap estig élt, és nem volt más elérhetőség megadva sem, ahová be lehetett volna adni a visszatérítési igényeket.
Ezért a Honvédelmi Minisztériumtól (HM) kérdeztük meg, hogy kívánnak-e visszatérítést adni, és mit tehetnek az érintettek, mire a HM elküldte az esemény oldalára hétfő este kitett közleményt. Ebben a szervezők elismerik, hogy tudnak a problémáról, és létrehoztak egy emailcímet is, ahol csütörtök estig lehet jelezni a panaszokat. Mint írják, megvizsgálják a bejelentéseket, és indokolt esetben visszatérítik a belépők árát.
A közlemény szövege:
„Szombaton több látogató jelezte, hogy a jelentős torlódás miatt nem jutott be a rendezvény helyszínére, illetve a közeli parkolókba.
Kérjük, hogy aki a fent említett probléma miatt nem tudta megtekinteni a bemutatókat, azt a panasz.nrhb2021@mil.hue-mail címen 2021. szeptember 2-án 24:00 óráig jelezze.
A szervezők megvizsgálják a bejelentéseket és indokolt esetben a belépőjegyek árát visszatérítik.”