Nem pont ahogyan a címben szerepel, de lényegében ezt (is) kérdezi a polgármestertől Bodrozsán Alexandra önkormányzati képviselő, akinek a körzetét érinti az Izsáki út négysávosítása. A képviselő egyszer már megkérdezte Szemereyné Pataki Klaudiát arról, hogy tudják-e tartani az ütemezést, és akkor a polgármester azt felelte -áll a kérdéseket feltevő anyagban-, hogy az ütemezéshez képest nem késnek a munkálatok.
Fenntartja a polgármester, hogy nem késnek a munkálatok?
Bodrozsán Alexandra -készülve a soros közgyűlésre- a polgármesternek címzett dokumentumban feleleveníti, hogy 2022 nyarán jelentette be az akkori beruházó (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – NIF), hogy megkezdődnek a munkálatok, és ezzel egyidejűleg biztonságosabb lesz a gyalogos és kerékpáros közlekedés. Majd arról cikkeztünk mi is, hogy kivágnák a város ikonikus fáit a Katona gimnázium mellett, amely miatt civil tiltakozások is voltak/vannak. Akkor az önkormányzat arról nyilatkozott a KecsUP-nak, hogy a zebránál lévő fáért kiállnak és kérték a beruházót, hogy módosítsa elképzelését. Bodrozsán Alexandra szerint máig nincs megnyugtató válasz, ezért azt is kérdezi a polgármestertől, hogy mit tud ezekről a fákról, illetve, hogy igaz-e az a sajtóhír, amely szerint a beruházó nem mutatta be a zöldfelületi tervet az önkormányzatnak. Ha pedig igen, akkor azt ki fogadta el? Ha nem lett jóváhagyva, akkor ez mulasztás-e, és ezt helyretették-e már?
Ahogy arról is beszámoltunk, tavaly év végén volt hír, hogy megszűnik a NIF, amely a négysávosítás beruházója, és azt is megírtuk, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium vette (lánykori nevén: Építési és Beruházási Minisztérium) át a feladataid, így az Izsáki úti munkákat is. Most tehát újra kérdezi a polgármestert az ellenzéki képviselő, hogy fenntartja-e korábbi kijelentését, hogy nem késnek a munkálatok az ütemezéshez képest.
A munka idején biztonságosabban közlekedhetnek-e a gyalogosok és a kerékpárosok?
Arról is írtunk már, hogy a kivitelezés alatt pl. az egyetem előtt, sártengerben kellett közlekedniük a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak, mert korábbi útvonalaikat mindkét oldalon lezárták, az „alternatív” útvonalat pedig a közlekedők alakították ki, választották. Ami vagy a buszmegálló öble, vagy az út széle az autók között, vagy a saras útpadka volt. Ezzel kapcsolatban is kérdezi Bodrozsán Alexandra, hogy a biciklisek és gyalogosok közlekedését hogyan teszik biztonságosabbá a munkavégzés idejére.
Hogy a témát napirendre tűzik-e a február 16-i közgyűlésen, azt nem tudni, mindenesetre a képviselő ezt kérte a polgármestertől és várja a válaszokat tőle. Ahogyan mi is, és figyeljük a témát, megírjuk a fejleményeket.
A Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság elnöke tájékoztatást kért a kivitelezésről
Közben Király József bizottsági elnök azzal fordult a jegyzőhöz, hogy az általa vezetett bizottság kapjon tájékoztatást a kivitelezésről. Azzal indokolta, hogy panaszkodnak a munkák vélt vagy valós lassúságával kapcsolatban és a gyalogos és kerékpáros közlekedés küzdelmeiről. Levelét a Facebookra is feltette.