Akiknek az építményükkel vagy adóalanyiságukkal kapcsolatosan adókötelezettséget érintő változás történt 2023-ban, arról 2024. január 15-ig tehetnek bejelentést a kecskeméti önkormányzat felé.
Fontos, hogy önmagában az ingatlan-nyilvántartásban történő változás átvezetése nem elegendő, és nem helyettesíti az adatbejelentést. Akiknél nem történt változás a már bejelentett adatokban, nincs teendőjük – olvasható a város honlapján.
Adókötelezettséget jelentő változásnak felel meg a tulajdon változás és vagyoni értékű jog alapítása vagy megszűnése (például földhasználati jog, haszonélvezeti jog, üdülőhasználati jog). Továbbá új építmény vétele, vagy a régi elbontása, illetve az építmény alapterületének változása.
A változás az E-önkormányzat Portálon keresztül végezhető el legegyszerűbben ügyfélkapus azonosítást követően. A cégek és az egyéni vállalkozók csak elektronikusan formában végezhetik el a változás bejelentését, a magánszemélyek választhatnak, személyesen keresik-e fel az önkormányzatot vagy online végzik el.
További információért kattintson az önkormányzat honlapjára.