fbpx

FRISS HÍREK

Izsáki út: június 18-án műszaki, július 18-án forgalmi átadás

- Advertisement -

Ha minden a tervek szerint alakul, a nyári hónapokban végre teljesen birtokba veheti városunk a Könyves Kálmán körút és a Petőfi Sándor utca közötti szakaszon 2×2 sávosra átalakított Izsáki utat. Talán az eredetileg kijelölt márciusi átadáshoz képest néhány hónap csúszás már kevésbé, de a beruházás két éve alatti számtalan nehézség igencsak próbára tette a kecskeméti közlekedők türelmét, és fejezték ki elégedetlenségüket többször is a kivitelezés gördülékenységével kapcsolatban.

A Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság héten megtartott ülése ezért is kapott a szokásosnál nagyobb figyelmet, hiszen a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium képviseletében Povázsai Pál osztályvezetőt, és Bíró Judit projektvezetőt személyesen kérdezhették a bizottság tagjai az első ütem célegyenesbe érkezéséről és a még várható munkálatokról.

A beruházás közel fele a földfelszín alatt zajlik” – világította meg a menet közben jelentkező bonyodalmak hátterét az osztályvezető. Ezen tennivalók döntő hányada a közműhálózattal kapcsolatos átépítéseket, közműkiváltásokat jelenti, amely közben több meglepetés is érte őket, legutóbb például a Petőfi Sándor utcai csomópontnál bukkantak egy közműnyilvántartásban nem szereplő 11 kV feszültségű vezetékre. Az átadás június-júliusra tolódásának is ez a legfőbb oka.

Ilyen esetekben – ha továbbra is szükséges a közmű megléte – meg kell tervezni a közművekkel egyébként is terhelt helyszínen a kiváltás nyomvonalát, majd a hatóságoktól meg kell kérni a szükséges engedélyeket. Az áramtalanítás előtt értesíteni kell az érintett ingatlantulajdonosokat a bekövetkező áramkimaradásokról, majd az új vezetékszakaszok ún. „élőre kötésének” időpontjáról is.

Povázsai Pál osztályvezető elmondása szerint a Petőfi Sándor utcai csomópont aszfaltozási munkáit a kivitelező hétvégékre fogja időzíteni, így az ezzel járó terelések, korlátozások remélhetőleg kevesebb fennakadást okoznak majd.

A Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság ülése 2024 áprilisában / Fotó: kecsup.hu

Korábban is felmerült, és most is szóba hozta Király József, a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság elnöke, hogy ki fogja helyrehozni a beruházás miatt károsodott környékbeli utakat, amelyek a terelések következtében komoly forgalomnak, igen nagy terhelésnek voltak kitéve. Bíró Judit projektvezető a válaszában elmondta, hogy amennyiben bebizonyíthatók a beruházás ilyen káros hatásai, a kivitelező köteles a környező utak állapotát helyreállítani.

Hasonló cikkünk:  Japán teaceremónia is volt a kecskeméti Sakura ünnepen

A bizottsági elnök a fapótlásra is rákérdezett. Falu György alpolgármester szerint arra törekedtek, hogy a kötelező fapótlások a beruházás környezetében valósuljanak meg, viszont az előírt mennyiségben a rendelkezésre álló terület korlátossága miatt ez nem volt teljes mértékben lehetséges, így a további helyszínek Győri András főkertész javaslata alapján kerültek kijelölésre.

Az alpolgármester ugyanakkor „facirkusznak” minősítette például a Katona József Gimnázium közelében lévő tölgy megmentésére indított korábbi civil akciót, és kihangsúlyozta, hogy nem arborétum létesítése a cél, hanem az utat szélesítik. Állítása szerint mintegy három hétnyi leállást jelentett, hogy a tölgyfa védelmét kellően biztosítani lehessen.
Az átadás megcsúszásával kapcsolatban pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy nem zöldmezős beruházás zajlik, így előre nem látható események bekövetkezhetnek, amelyek az eredeti tervek módosulását okozzák.

Fotó: kecsup.hu

Koskár István bizottsági tag a kereszteződések lámpahangolásának felülvizsgálatát szorgalmazta, Király József elnök pedig jelezte, hogy egy külön bejárást is szeretne kezdeményezni a bizottság tagjainak és a minisztérium, illetve a kivitelező képviselőinek részvételével. Falu György alpolgármester egyetértett a felülvizsgálat szükségességével, de felhívta a figyelmet arra, hogy néhány hónapot érdemes várni a következtetések levonásával, amíg a közlekedők is megszokják az új körülményeket, illetve a város utóbbi években végzett útfejlesztései (például a Nyíri út külső szakaszának szélesítése és a kórházi körforgalom, Hetényegyháza bekötése az elkerülőbe) is mind befolyásolják az Izsáki út forgalmi helyzetét.

Az elképzelések szerint érdemben javulni fog a beruházás előtti állapotokhoz képest a közlekedés színvonala, és megnő a csomópontok áteresztő képessége az új kanyarodó sávoknak és a turbó körforgalmaknak köszönhetően.
Ugyanakkor kérdéses, hogy mikor kerülhet sor a felfüggesztésre került második ütem keretében a további négysávosításra, ahol a jelenlegi beruházásnál remélhetőleg körültekintőbb munkavégzéssel elkerülhetők lehetnének ezek a „facirkuszok”. Illetve az egész fejlesztéssel kapcsolatban – különösen a P+R parkoló létesítése után – hiányolják sokan a buszsávokat, amely beavatkozás talán utólag is megtörténhet, ha a város vezetése komolyan gondolja a fenntartható fejlődés célkitűzését, és ténylegesen tenni is mer érte.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...