Tényleg a lakosságra hárul a közvilágítási hibák észlelése és jelzése?

0

Miután a közvilágítással kapcsolatban olyan szintre jutott a lakossági mérgelődés, az önkormányzat sajtótájékoztatón igyekezett csitítani a hangulatot a múlt héten. Most újra nem megyünk bele, mi minden hangzott el, csak azt elevenítjük fel, ami jelen cikkünk miatt érdekes.

Akkor, kérdésünkre Falu György alpolgármester elmondta, hogy a városnak nincs olyan apparátusa, amely ellenőrizné a közvilágítási hibákat. Akkor még reménykedtünk, hogy legalább a frissen kiválasztott üzemeltető (szeptember 25. óta látják el ezt a feladatot), az NKM rendszeresen ellenőrzi a hálózatot. A kérdéseinkre időközben meg is érkeztek a válaszok.

Senki nem ellenőriz folyamatosan

A levélből kiderül, hogy az NKM ugyan ellenőrzi a közvilágítást, de csak havonta, és akkor is csak szúrópróbaszerűen. Hogy ez mennyire elégséges, azt döntse el az olvasó. Támpont lehet az alpolgármesteri sajtótájékoztatón elhangzott mondat, amely a városháza kommunikációs vezetője mondott el. Vagyis az, hogy a havi ellenőrzés nem sokat ér, hiszen nem egyszer fordul elő, hogy a megjavított lámpatest pár órával később már nem világít. Takács Valentina szerint csak a folyamatos monitorozásnak lenne értelme. Ezt arra a cikkünkre reagálta, ami arról szólt, hogy az egykori közterület-felügyelet akkori vezetője feladatul adta ki a kollégáknak, hogy havonta legalább egyszer írják össze a nem világító lámpákat.

Szóval ezek szerint folyamatos monitorozás nincs. Hiszen a város mint a közvilágítás üzemeltetésének megrendelője egyáltalán nem ellenőriz, az NKM pedig havonta csupán szúrópróbaszerűen. A tervezett szenzoros jelzőrendszer egyelőre csak kívánalom a város részéről, és ha megvalósul, akkor is csak a gyalogos átkelők környékét érinti. De mi van a többi hellyel?

Mindez azt jelenti, hogy a közvilágítás hibáinak felderítése szinte csak a lakosságon múlik, esetleg a sajtón. Pedig sem ennek, sem annak nem ez lenne a feladata, hogy ezekről jelzéseket adjon.

Az NKM a hibák tizedét derítette fel

A múlt héten írt levélből az is kiderül, hogy az NKM az elmúlt két hónapban 500 hibát javított, ebből 50 volt olyan, amit maguk derítettek fel. Az üzemeltető azt írta, hogy a hibákat megerősített szerelői kapacitással javítják.

Az NKM azt kéri, hogy az alábbi elérhetőségek valamelyikén jelezzék a lakosok, ha hibát tapasztalnak.

Telefon:                             06 62/565-881

E-mail:                              kozvilagitashiba@nkm.energy

Internetes bejelentés:        nkmenergia.hu/aram

Vannak ügyek, amelyek csak akkor lesznek köztudottak, ha mi megírjuk ezeket.
Kérjük, támogassa munkánkat! A szabad sajtót.


1000 Ft5000 Ft10000 Ft


500 Ft1000 Ft3000 Ft