Karinthy után szabadon, merthogy szeptemberben sokat mentünk, jártunk-keltünk, és foglalkoztunk Kecskemét közlekedésével. Róttuk az utcákat, méghozzá Önökkel, olvasóinkkal együtt, a címben jelzett többes szám első személybe tehát nem csupán a KecsUP szerkesztőségét, hanem a város lakóit is beleértve.
Összegezzük tehát a mögöttünk hagyott hónapot, nézzük, milyen megközelítésekben igyekeztünk Kecskemét közlekedéséről egy keresztmetszeti áttekintést adni!
- A KeKo Zrt. az Izsáki út négysávosítási munkálataira tekintettel iskolabuszokat indított több oktatási intézményhez is, egyelőre mérsékelt sikerrel.
- Ugyan nem Kecskeméten, de felszálltunk a Bicibuszra.
- Kadafalva lakosainak az önkormányzati képviselőjük csak megígérni tudja a kerékpárutat, aztán mintha elfeledkezne róla.
- Hetényegyháza lakói is csak ígéreteket kaptak eddig, nem pedig bekötőutat az elkerülőre. De talán most történik valami, mert nemrég pénz állt a házhoz.
- Van egy új körforgalma városunknak, amely praktikusabb megoldásnak tűnik a korábbi jelzőlámpás kialakításnál. Pár hete pedig megnyitott a parkolóház is.
- A padkákkal nehezen boldogulnak, az alacsonypadlós buszoknak viszont örülnek a kerekesszékkel közlekedők.
- A parkolási helyzet kaotikus állapotokat idéz, már csak a fák tetejét nem találtuk meg, hogy ott hagyhassuk az autóinkat.
- A Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság elnöke szerint ad hoc módon működik a város.
- A városvezetés fogadkozik, hogy élhetőségben és fenntarthatóságban gondolkozik, ezzel szemben a tényleges cselekvések éppen ellenkező irányba visznek minket.
- Az Autómentes Nap rendezvényünk elfáradt, nem tudja eljuttatni az autómentességre törekvés előremutató üzenetét a város lakóihoz.
- Rejtélyes pollerek, melyek a közlekedés biztonsága felől nézve is aggályosak.
- Rendszeresen ellenőrzik a Halasi úti felüljárót, de a felújítás kezdetére 5 éve várunk.
- És megkérdeztük a vakok és gyengénlátók egyesületét, milyenek a közlekedési lehetőségeik, de az derült ki, hogy szinte lehetetlen önállóan közlekedniük Kecskeméten.
Kevés örömtelit, annál több javítanivalót láttunk, de ez valószínűleg senkinek sem volt meglepetés. Talán az sem, hogy Kecskemét közlekedéspolitikája, a megvalósított fejlesztések mögött nem előremutató, hanem a tüzet oltani igyekvő szemlélettel találkozhatunk. Csüggedni persze nem szabad, az élhető várost nem magunkért, vagy elsősorban nem magunkért, hanem gyerekeink-unokáink jövőjét szem előtt tartva érdemes megvalósítani.
A közlekedés nem áll meg, így mi sem fejezzük be a közlekedési témák feldolgozását, a továbbiakban is közlünk majd közlekedéssel foglalkozó cikkeket, írásokat. A tematikus hónapunknak ugyanakkor mintegy lezárásaként október 5-én KecsUP est keretében közlekedési fórumot szervezünk a Trabant RomKocsmában (Kecskemét, Szövetség tér) este 6 órás kezdéssel, meghívott beszélgetőpartnerekkel, ezúttal még kötetlenebb, ugyanakkor remeknek ígérkező hangulattal. Ki lehet majd beszélni a problémákat, fel lehet tenni a kérdéseket, várunk szeretettel mindenkit!