Ne jelenhessenek meg politikai hirdetések a városközponti digitális hirdetőtáblákon és hirdetődobozokon, tegyék őket „politikamentessé” és állítsák „a város kulturális szolgálatába” – ilyen indítványt tett az április 18-ai csütörtöki közgyűlésre Király József, a Szövetség a Hírös Városért Egyesület képviselője.
„Az utóbbi időben egyre több hirdetőfelület jelent meg városunkban a tereken és buszmegállóinkban. Sajnos telepítésük több esetben is megkérdőjelezi azt, hogy városképi szempontból miként kerülhettek oda, ráadásul van, ahol halmozottan, egymástól néhány méter távolságra, ezzel úgynevezett vizuális szennyezést okozva. Ilyenek például a főterünkön, valamint a kiskörút gyalogátkelőhelyein elhelyezett CityScreen digitális hirdetőtáblák, továbbá a belvárosban található buszmegállókba beépített és a közterületeken elhelyezett Citylight hirdetődobozok” – írja indítványában az ellenzéki politikus.
Mivel a városközpont a turisták fő célpontja és sok diák erre jár, Király József szerint az itt lévő hirdetőfelületeknek a városi élet jeles eseményeire, Kecskemét kulturális műhelyeire és nevezetességeire kellene a figyelmet felhívniuk, „semmiképpen sem az aktuálpolitikai csatározásokra”. Hozzáteszi, a digitális hirdetőtáblák egyelőre még nem működnek, azonban a hirdetődobozok közül már sok politikai hirdetéseket tartalmaz.
Szintén az április 8-ai testületi ülésre Király József benyújtott egy képviselői kérdést is a CityScreen „dobozaival” kapcsolatban is (a CityScreen Media Kft. által kihelyezett, általuk „okosváros képernyőknek” nevezett digitális hirdetőtáblákkal mi is foglalkoztunk nemrég).
„Mivel ezek a dobozok műemléki környezetben található közterületen vannak, ezért véleményem szerint egyrészt az örökségvédelem, másrészt a közterület-használat szempontjából vizsgáltatni kellett elhelyezhetőségüket. Annál is inkább, mert szecessziós főterünkön az ilyen jellegű fémdobozok rontják a városképet” – véli a Szövetség képviselője, aki jópár kérdést megfogalmazott az okosváros képernyőkkel kapcsolatban, például hogy ha reklámcélúak, szerződésük miért nem került be a közgyűlés vagy a szakbizottságok elé, mennyire felelnek meg az önkormányzat rendeleteinek, ki adta az engedélyeket a telepítésükre és hogy történt-e örökségvédelmi bejelentés?
A Városi Alapkezelő Zrt. oldalán az volt olvasható, hogy az alapból összesen 230 millió forintot fordítottak CityScreen Media Kft. finanszírozására (tőkeemelés: 4,5 millió, tőketartalék emelés: 25,5 millió, tagi kölcsön: 200 millió forint). A szürke dobozra hasonlító újfajta hirdetőtáblákból már jó másfél tucat tűnt fel Kecskemét belvárosában, működőt viszont még csak egyet láttunk, a piacon.
A CityScreen Media Kft. ügyvezetőjének, Lippényi Tamásnak mi rengeteg kérdést küldtünk, ő azonban csak annyit válaszolt, hogy „az okosváros képernyőket” a város közgyűlése által elfogadott „Okos Város” koncepcióba illeszkedően, a vonatkozó jogszabályi és hatósági előírásoknak megfelelően helyezték és helyezik ki, „azok üzemeltetésére kizárólag a mindenkor hatályos jogszabályi előírások, valamint hatósági engedélyekben foglaltak betartásával kerül majd sor”. A további válaszadástól üzleti titokra hivatkozva elzárkózott.
Egyre több az újfajta hirdetőtábla a belvárosban, de keveset tudni róluk