Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Gigaberuházás érkezhet Szegedre, de biztosat még nem tudni

- Advertisement -

A Szegeder már hetekkel korábban írt arról, hogy Szegedre érkezhet egy kínai gyár, de konkrétumok nem derültek ki. A lap most összeszedte, hogy mit lehet tudni eddig a tervezett beruházásról.

A kínai BYD elektromosjármű-gyártó eredetileg Nagy-Britanniában épített volna autógyárat, azonban a Brexit keresztülhúzta terveiket, így Magyarország kapóra jöhetett. Egyes források azt állítják, célegyenesben vannak egy hatalmas, 2 km²-en elterülő gyár létesítéséről szóló tárgyalások Szegeden.

Mihálffy Béla Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter oldalán tárgyalt Sencsenben, ahol a BYD székhelye található, de itthon a BYD elnökével is beszélt. Voltak találgatások, hogy melyik vállalat érkezhet Szegedre, és mivel épp Magyarországon keresett helyet európai gyárukhoz a BYD-autógyár, jött a következtetés.

A szegedi önkormányzat és a Külügyminisztérium is tagadta, hogy akkumulátorgyárról tárgyalnának Szegeden, a BYD autógyáráról szóló pletykákra viszont nem reagáltak. Sajtóhírek arról szóltak, hogy elektromos buszokat gyártanak majd itt, majd Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármestert kérdezve nem tagadta a BYD-gyárépítés hírét.

A Magyarbusz portál szerint azonban a buszgyárról szóló információk tévesek, a BYD tudomásuk szerint elektromosautó-gyárat létesítene Szegeden. Erre utal az is, hogy a komáromi BYD-buszgyár mindössze tizenvalahány hektáros területen fekszik, a szegedi gyár pedig ennél jóval nagyobb lenne.

Botka László szegedi polgármester elmondta, olyan világcégekkel tárgyaltak, akik környezetbarát, fenntartható termékeket állítanak elő, akkumulátorgyár pedig nem lesz a városban.

A Népszava forrásai azt állították, meglepte őket az autóbuszgyár híre, mert korábban elektromos autók gyártásáról folytak a tárgyalások. Úgy vélik, előbb elektromos buszok, majd elektromos autók is készülhetnek Szegeden. Arról is szólnak híresztelések, hogy meglepően jó az együttműködés a kormány és az ellenzéki vezetésű szegedi önkormányzat között, de teljes összhangban végzik a munkát a kínai befektetővel is hármasban.

A Szegedre tervezett beruházásról hallott dolgok egy része hivatalos közlés, egy része pedig spekuláció. Ezek alapján valószínű, hogy valóban a kínai BYD járműgyártóról lehet szó, biztosat ugyanakkor csak akkor lehet majd tudni, ha aláírták a szerződést a felek, és a hivatalos bejelentéssel nem lesz többé hírzárlat.

A cikket a Szegeder és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Megnyílt a város első P+R parkolója, egyelőre nem tolonganak az autók

Átadó nélkül használatba került Kecskemét első P+R parkolója Homokbányán. Május 16-tól bátran használhatják a kialakított placcot, akik ingyen, tömegközlekedéssel...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version