Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

VSquare: kormányzati körökben is gyanakodva nézik Kína magyarországi térnyerését

- Advertisement -

Hszi Csin-ping kínai elnök Magyarországi látogatása Szijjártó Péter külügyminiszter szerint történelmi jelentőségű, ami az is lehet, ha figyelembe vesszük, hogy 18 új kínai beruházást hoz Magyarországnak ez a vizit – és ami vele jár: kínai hitelek, kínai technológia, kínai munkások.

Azonban a VSquare oknyomozó oldal aktuális hírlevele szerint a színfalak mögött a magyar kormánytisztviselők is gyanakodva állnak Kína magyarországi nyomulásához. A magyar miniszterelnök és kabinetje tagadja a nyilvánosság előtt, hogy nemzetbiztonsági kockázatai lennének a kínai térnyerésnek.

Egy tanulságos eset is eljutott a VSquare-hez, amit egy kormányzati forrás idézett fel: a Lázár János miniszter által vezetett Építésügyi és Közlekedési Minisztérium magas rangú tisztviselői tavaly modellvonatokat kaptak ajándékba a Budapest–Belgrád vasútfelújítási projektben részt vevő kínai partnerektől. A minisztériumi tisztviselők gyanúsnak találták az ajándékot, ezért megvizsgáltatták azokat, nincs-e bennük rejtett lehallgatókészülék. Végül nem találtak sem poloskákat, sem pedig kamerákat.

Lázár János minisztériuma annyit reagált erre a VSquare-nek, hogy a kínaiak sosem hoznak játékokat ajándékba, mivel a tárcánál csak komoly munkával foglalkoznak.

Orbán Viktor 2014 decemberében járt Pekingben, akkor jelentették be a Belgrád–Budapest közötti kétvágányú vasúti pálya beruházását, amivel Magyarország csatlakozott az Egy övezet, egy út kezdeményezéshez. A tíz évre titkosított projekt esetében 979 év lenne, mire megtérülne a beruházás, a 160 kilométeres magyar szakasz összköltsége pedig 750 milliárd forint, aminek a 85 százalékát a magyar állam kínai állami hitelből fizeti.

Ennél a beruházásnál hívta fel néhány vasútbarát a figyelmet, hogy több évtizedes, használt síneket és talpfákat építenek be, amit Hadházy Ákos egy Facebook-posztban meg is mutatott.

Hszi Csin-ping legutóbb 2009 októberében, még a Kínai Népköztársaság alelnökeként tett négynapos hivatalos látogatást Magyarországon, akkor Sólyom László köztársasági elnök és Bajnai Gordon miniszterelnök fogadta, majd aláírtak tizenöt kétoldalú egyezményt.

via Telex

- Advertisement -
Exit mobile version