fbpx
3 C
Kecskemét
2024. december 26., csütörtök

FRISS HÍREK

Sok vezetőt küld el a Mercedes világszerte

- Advertisement -

A Süddeutsche Zeitung német napilapban jelent meg egy hír arról, hogy a Daimler elbocsátásokat és bérbefagyasztást tervez, vette észre az Autónavigátor.

A német lap a cég munkaügyi tanácsa által küldött e-mailre hivatkozik, az információkat pedig már más német újságok is megerősítették, de a Daimler még nem nyilatkozott az ügyben. Állítólag csütörtökön tart majd sajtótájékoztatót a Mercedes vezérigazgatója, Ola Källenius, és a hírek szerint nem lesz túl jó hangulatú a bejelentés.

A CÉG A MÁSODIK NEGYEDÉVBEN 1,2 MILLIÁRD EURÓS ( CSAKNEM 400 MILLIÁRD FORINTOS) VESZTESÉGET KÖNYVELT EL, ILYEN AZ UTÓBBI 10 ÉVBEN NEM FORDULT ELŐ VELÜK.

Emellett a motorvezérlő szoftver hibái miatt visszahívtak 60 ezer GLK típusú autót, erre 2,6 milliárd eurót (több mint 800 milliárd forintot) kellett elkülöníteni. Ráadásul tovább nehezíti a Daimler helyzetét a lassuló globális gazdaság is.

Sajtóhírek szerint a vezetői pozíciók 10 százalékos csökkentését tervezik, ami 1100 alkalmazott elbocsátását jelentheti.

EMELLETT TOVÁBBI 300 EZER DOLGOZÓ BÉRÉT SZERETNÉK BEFAGYASZTANI.

A hírekre Michael Brecht, a vállalat munkaügyi tanácsának elnöke reagált, elmondta, hogy szerinte ezeket a feltételeket nem fogják elfogadni a dolgozók. Ugyanakkor költségcsökkentésre szerinte is szükség van, de nem ilyen drasztikus mértékben.

Két héttel ezelőtt írtunk arról, hogy az Audi is hasonló lépéseket tervez. Az érdeklődésünkre akkor azt válaszolta a cég hazai leányvállalata, hogy a munkavállalóikat nem bocsátják el, azonban a határozott idejű munkaszerződéseket – ahogy korábban is – korlátozott számban hosszabbítják meg, a piaci igényektől és az abból kialakított mindenkori termelési programtól függően.

Hasonló cikkünk:  Rátz Tanár Úr Életműdíjjal tűntették ki a Katona József Gimnázium matematika tanárát (videóval)

Egy a cégnél dolgozó forrásunk szerint a részlegvezetők akkor a következőről tájékoztatták az Audi munkavállalóit:

  • A leépítés 13 százalékos lesz 2023-ig,
  • 1700 fő a termelésből távozik (direkt munkatársak),
  • és ezen felül elbocsátanak még 750 fő az indirekt (például munkaerő-kölcsönző cégeken keresztül foglalkoztatott) munkatársakból.
  • ez az április környékén bejelentett 20 százalékos leépítés felül lesz még.
  • 7700 főre csökkentik nagyjából az alkalmazottak létszámát 2023-ig.
  • A fő leépítés a járműgyártó és a dízelmotor szekciót érinti.

Valamint az elektromobilitásra való átállás is leépítést hozhat egyes gyártóknál, hiszen az elektromotorok sokkal egyszerűbb felépítésűek, mint a hagyományos belső égésű motorok, emiatt pedig kevesebb munkás kell az összerakásukhoz. Ezzel kapcsolatban az Audi azt írta nekünk két hete:

A motorgyártásban a hagyományos típusok közötti eltolódások és a kisebb komplexitású, új elektromotorok gyártásának térnyerése szintén kihat a munkatársi létszámigényre és így a foglalkoztatási struktúrára is.

Csütörtökön kiderül, hogy valóban jól értesültek-e a német lapok a Daimler terveiről. Az Index az esetleges leépítésre, és bérbefagyasztásra vonatkozó kérdéseit a Mercedes magyarországi leányvállalatának elküldte. A választ megírjuk mi is.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Nem várható CLA-gyártás a kecskeméti Mercedes-gyárban

Jörg Burzer, a Mercedes-Benz gyártásért, minőségbiztosításért és beszállító-menedzsmentért felelős igazgatósági tagja tavaly szeptemberben még azt nyilatkozta az Automobilwoche című szaklapnak,...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...