Ha Tarlós István tudta finanszírozta Budapest tömegközlekedését, az utódjának is menni fog- bizakodott a tervet bejelentő miniszterelnökségi államtitkár.
Az iparűzési adót elsődlegesen a helyi tömegközlekedés finanszírozására kell fordítaniuk az önkormányzatoknak, és ezt a jövőben törvénybe is foglalják – közölte a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára keddi budapesti sajtótájékoztatóján. Tuzson Bence szerint a kormány az önkormányzatok egyik legfontosabb feladatának a helyi tömegközlekedés finanszírozását tartja, és a meglévő jogszabályok is az önkormányzatok feladataként jelölik meg a tömegközlekedés biztosítását – idézi szavait az MTI.
„Szeretnénk egyértelműsíteni” ezt a feladatot, ezért „törvénybe fogjuk foglalni, hogy az iparűzési adót elsődlegesen a helyi tömegközlekedés finanszírozására kell fordítani”, és csak ha ez biztosítva van, azután lehet az adóból fennmaradó összeget másra költeni – mondta.
„Ha Tarlós István tudta finanszírozni a főváros tömegközlekedését, akkor Karácsony Gergelynek is kell tudni” – jegyezte meg Tuzson, hozzátéve, hogy a kormány betart mindent megállapodást, amelyet a fővárossal kötött még Tarlós István főpolgármestersége idején.
A valóságban azonban Tarlós István polgármestersége alatt is alig kapott kormányzati segítséget a BKK: mint a G7 beszámolt róla, a kormány évről évre csökkentette a támogatás szintjét – Miközben a MÁV és a volánok támogatására 2018-ban 243,7 milliárd forintot költöttek, addig a BKK csak 15,1 milliárd forintnyi szociálpolitikai menetjegy-kiegészítést kapott.
A BKK pedig igyekszik a kieső bevételeket valahogy ellensúlyozni: pótdíjakból 4 év alatt 2,5-szer több bevételhez jutottak, tavaly már a teljes bevétel 1,3 százalékát ez a 2,4 milliárd forint tette ki.
A Fővárosi Közgyűlés egyébként tavaly januárban még 287 milliárd forintos iparűzési adóbevétellel számolt az idei évre.