Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Kecskeméti fejlesztéseket nem támogatott a kormány

- Advertisement -

Június 21-én ülésezett a Parlament Költségvetési Bizottsága, ahol a jövő évi büdzsét érintő több száz módosító javaslatról is tárgyaltak. Természetesen nem mindről külön. Ezeket pártonként szedik egy csokorba, és egyben szavaznak ezekről. Illetve néhány módosítási javaslatot meg is lehet külön nevezni, ahogyan ez most is így történt.

Az ellenzék többek között a Halasi úti felüljáróra akart pénzt biztosítani, de a kormánypártiak leszavazták ezt is

Az MSZP részéről a csomagban volt több olyan módosítás is, amely Kecskemétet érintette. Egészen pontosan négy.

  1. Az 52-es út teljes szakaszán a hiányzó útburkolat felújítása Kecskeméttől Soltig (10 milliárd forint)
  2. 52-es út Kecskemét belterületi szakasza négysávosításának második üteme az Auchan
    körforgalomtól a Vízmű utcáig (4 milliárd forint)
  3. Kecskemét nagykörútja mentén létesítendő parkolóház építése a Budai kapu térségében (4 milliárd forint)
  4. Kecskemét, Halasi úti felüljáró felújítása (2,5 milliárd forint)

A szocialista módosítócsomag a következőkkel indokolta a módosító javaslatokat:

1) A budapesti déli M0-ás elkerülő átépítése miatt a forgalom nagy része áttevődött erre a szakaszra, és az elmúlt években nagy mértékben károsodott utat ugyan szakaszonként elkezdték felújítani, de a komplett rendbehozatala nem történt meg, ezért több helyen sebességkorlátozás mellett lehet csak használni az utat. Ez az út nagyon fontos a kecskemétieknek, hiszen ezen keresztül lehet csatlakozást biztosítani a dunántúli megyékhez, akár az M7-es autópályához is.

2) Kecskemét nyugati iparterületének fejlődése és Ballószög település lakosságának növekedése, valamint a Homokbánya lakótelep fejlesztése miatt megnövekedett gépjármű- és kerékpáros forgalom négysávos kialakítása mielőbb szükségszerű azért, hogy a reggeli, illetve a délutáni csúcsforgalomban ne órákat kelljen várniuk az itt lakóknak.

3) A Mercedes idetelepülésével több mint 30 %-kal megnőtt a város belső gépjárműforgalma, ezzel együtt a parkolni vágyók száma is. Ugyanakkor a meglévő utcaszerkezet és térrendszer nem tudja fogadni ezt a nagy számú gépkocsit, ezért a város központjától mintegy 500 m-re lévő úgynevezett nagykörút mentén elengedhetetlen parkolóház építése, amely alkalmas lehet 500-700 gépjármű elhelyezésére.

4) Kecskemét, Halasi úti felüljáró felújítása halaszthatatlan, mivel a nagy forgalmú szakasznak a város felé vezető külső sávja majdnem 7 éve le lett zárva a híd hibái miatt. A tervek elkészültek és már a kivitelezési pályázatot is lebonyolította a Magyar Közút, azonban a költségvetés kiigazítása kapcsán kikerült a 2.5 milliárd forint erre szánt pénz. Ennek az összegnek a biztosításáról az Országgyűlésnek gondoskodnia kell.

A kormány nem támogatta a kecskeméti javaslatokat sem. Vajon miként szavazott Szeberényi Gyula Tamás a bizottságban?

A négy kecskeméti elemet tartalmazó módosító csomagot a kormány nem támogatta. Erről Banai Péter Jenő pénzügyi államtitkár tájékoztatta a bizottságot. A testület sem támogatta a csomagot ( általában semmilyen ellenzékit), benne a Kecskemétnek szánt milliárdokat.

A Költségvetési Bizottságnak a város egyik országgyűlési képviselője, Szeberényi Gyula Tamás is a tagja. A bizottsági jegyzőkönyv nem tartalmazza, hogy név szerint kik nem szavazták meg a kecskeméti javaslatokat. Ugyanakkor az jól látszódik, hogy a testületnek öt ellenzéki tagja van, és ez a javaslatcsomag éppen öt igent kapott. Nyolc nemet és egy tartózkodást. Megkerestük ezért Szeberényi Gyula Tamást, hogy ő miként szavazott és miért úgy, de cikkünkig nem kaptunk választ, pedig már órák óta látta a kérdésünket. Ha válaszol, közöljük.

- Advertisement -
Exit mobile version