Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

A MÁV szerint a Szeged-Cegléd vasútvonal felújítása megoldja majd a 13 perces menetidő-növekedést

- Advertisement -

Szeptember közepe óta vágányzár van a Szeged–Cegléd vasútvonalon, hogy főképp a Szeged és Kiskunfélegyháza közötti mintegy hatvan kilométernyi vonalszakaszt javítsák. Ezért vonatpótlózni kell, amelynek első, viszonylag kaotikus napjáról helyszíni beszámolót is készített a Szegeder. A pályafelújítás 13 perces menetidő-többlet miatt vált szükségessé.

A menetidő-többlet nagyrésze Kiskunfélegyháza és Szeged között jött össze, ezért is szükségszerű kifejezetten itt a pálya rendbeszedése – írta a Szegedernek a Közlekedő Tömeg szakmai szervezet. Erre utal az egyesület szerint az, hogy itt tűzték ki a legtöbb „lassújelet” az elmúlt másfél évben.

A lap megkereste a felújítás kapcsán a vasúttársaságot is, akik azt mondták, a jelenlegi munkálatokra a vasúti pálya építésekor is meglévő állapotok – 100 km/h pályasebesség, 21 tonna tengelyterhelés – fenntartása érdekében van szükség. Ennek során sín- és váltócserékre, nagygépes vágányszabályozásra, ágyazatrostálásra, továbbá vasúti átjárók aszfaltburkolatának felújítására lehet számítani.

„Mindezek garantálják a vasúti pálya kiépítési paramétereinek fenntartását, hogy a vonalon ne kelljen sebességkorlátozást bevezetni, ezzel biztosítva a biztonságos és menetrendszerű vonatközlekedést” – írták.

A vonalon legutóbb két éve volt teljes vágányzár, de csak Cegléd és Kiskunfélegyháza között. Komolyabb beavatkozás volt még 2003–2006 tájékán: ekkor kiépítettek egy új vágányt Kiskunfélegyháza és Városföld között. 2011-ben pedig a Mercedes-gyár iparvágányát kapcsolták be.

Azonban nem mindig van vágányzár a vonalon, mert például a tehervonatok járhatnak éjszakánként, dízelvontatással. Ez úgy lehetséges, hogy szakaszonként javítják a pályát, mindig egy keveset haladva, ezért is tart két és fél hónapig a művelet, és ezért lehetséges az is, hogy továbbra is járhatott néhány személyvonat Kistelekig.

A vonalon szeptemberben bevezetett módosított menetrend a tervek szerint november 16-ig tart, a MÁV egyelőre nem közölte, hogy ez tartható-e.

A cikket a Szegeder és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Székre állt Orbán Viktor Kecskeméten – érdekességek a zártkörű kormányfői látogatásról

Hogy jutottunk be a rendezvényre? Mit írt a Kétfarkú Kutya Párt képviselő-jelöltje a transzparensére? Hogy lehetett levelet feladni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version