Rendkívül hasznos a délutáni alvás

0
pixabay.com

Nagy melegben különösen jótékony. Próbálja ki!

Háromnegyed órányi délutáni szunyókálás hatékony védelmet nyújthat magas vérnyomás ellen – figyelmeztetnek a szakemberek.

A pennsylvaniai Allegheny College munkatársai kimutatták, hogy naponta negyvenöt percnyi délutáni alvással sokkal gyorsabban és hatékonyabban csökkenhető a mentális stressz okozta magas vérnyomás.

Manapság átlagosan két órával kevesebbet alszunk éjszaka, mint ötven évvel ezelőtt, ezért egy rövid délutáni alvás mindenképpen jótékony hatással van a szív- és érrendszerünkre.
A kutatásban részt vevő 85 egészséges diákot két csoportra osztották a szakemberek. Az egyik napközben hatvan, a másik azonban egyetlen percet sem tölthetett alvással. A vizsgálat végén egy kifejezetten vérnyomás-emelésre tervezett fejben számolásos matematikai példát kellett megoldaniuk az alanyoknak.

Azoknak a diákoknak, akik 45-60 percet aludtak napközben jelentősen alacsonyabb volt a vérnyomásuk a stresszes élményeket követően, mint azoknak, akik semmit sem pihentek délutánonként. A résztvevők által kitöltött kérdőívekből az is kiderült, hogy a napközben sziesztázó emberek kevésbé szenvedtek álmatlanságtól, mint a nem pihenő társaik.

Az eredményekkel sikerült bebizonyítani, délutáni alvás regeneráló és védelmet nyújtó hatásait.

“A délutáni pihenés elősegíti a mentális stresszt követő gyors szív- és érrendszeri regenerálódást”.

Azonban további vizsgálatokra lesz szükség annak kiderítésére, hogy milyen módon van összefüggésben a délutáni szunyókálás a szív- és érrendszeri egészséggel, illetve, hogy olyan módszernek tekintsék, amely elsősorban a szívbetegségre hajlamos és az optimálistól eltérő mennyiségű, illetve minőségű alvástól szenvedők számára lehet létfontosságú .

Vannak ügyek, amelyek csak akkor lesznek köztudottak, ha mi megírjuk ezeket.
Kérjük, támogassa munkánkat! A szabad sajtót.


1000 Ft5000 Ft10000 Ft


500 Ft1000 Ft3000 Ft