Az orosz gazdaság bojkottálására buzdítja a hazai cégeket egy marketing ügynökség

- Advertisement -

Az ukrán-orosz háború világszerte mély együttérzést és összefogást váltott ki az emberekből. Napról napra egyre súlyosabb szankciók születnek meg az orosz gazdaság ellen. Az ENSZ szerdai közgyűlésén pedig a 193 tagországból csupán 5 nem szavazta meg Oroszország elítélését az invázió miatt. Sorban lépnek fel a multinacionális vállalatok is Oroszország ellen: egyre inkább érezhető az ország elszigeteltsége a világgazdaságtól.
A dominóhatás itthon is folytatódik. Egy hazai vállalkozás, a Dog and Pony online marketing
ügynökség kiállását követően egyre több magyar cég is bojkottálja az orosz gazdaságot.

Nem csak a politikai szférában érezhető az ellenállás, egyre több óriáscég lép fel Oroszország ellen Egyre több szankciót szavaz meg az USA és az EU. Az utóbbi napokban például több orosz bankot is kizártak a SWIFT nemzetközi bankközi kommunikációs és tranzakciós hálózatból. A Joe Biden vezette adminisztráció szerint az érintett bankoknak „telefont vagy faxot” kell majd használniuk a nemzetközi tranzakciók lebonyolításához.
Ezen felül a versenyszférában is érezhető az ellenállás. Ukrajna lerohanása után egyre több nyugati óriás kezdte el bojkottálni Oroszországot: bezárják leányvállalataikat az országban, valamint felfüggesztik az ottani szolgáltatásaikat és leállítják termékeik exportját is.
A META platformjain – Facebook, Instagram – nem juthatnak bevételhez az olyan állami csatornák, mint például az RT, valamint figyelmeztető üzenetekkel is megjelölik az orosz állami médiához tartozó bejegyzéseket.
A META lépését a másik nagy digitális óriás, a Google is hamarosan követte-írta a CNN. Platformjain– így beleértve a YouTube-ot – semmilyen orosz állami csatorna nem hirdethet, valamint a Google News keresőjében sem jelenhetnek meg a hirdetéseik.
És ezzel még közel sem ér véget a bojkotthoz csatlakozó multik listája. A teljesség igénye nélkül:
 Az Apple felfüggesztette összes termékének eladását Oroszországban.
 A Boeing nem nyújt több karbantartási szolgáltatást az orosz légitársaságoknak.
 A Disney, a Paramount Pictures, valamint a WarnerMedia sem mutatja be új filmjeit
Oroszországban.
 Neves autógyártók (BMW, Jaguar, Volvo, Ford, Mercedes-Benz, General Motors) nem szállítják
járműveiket Oroszországba.
 A Shell megszakította a Gazprommal kötött partnerségét.

Egy Facebook poszttal itthon is lavinát indított a Dog and Pony marketing ügynökség

Február 27-én egy hazai marketing ügynökség, a „Dog and Pony” saját Facebook oldalán osztott meg egy olyan bejegyzést, ahol kijelentette, hogy felmondja szerződését egyetlen orosz ügyfelével.

„…úgy gondoljuk, hogy jelen körülmények között teljesen mindegy milyen jellegű és méretű ügyfélről van szó, hiszen végső soron egy orosz cégnek dolgoztunk, aki az általunk teremtett figyelem miatt több terméket tudott eladni, melyből orosz adóbevétel keletkezett és ebből agresszorként finanszíroznak jelenleg egy háborút többek között civilek ellen, háborús bűncselekményeket elkövetve. Ezt nem tartjuk az értékeinkkel összeegyeztethetőnek, ezért született meg a döntésünk.” – érvelt angolul is olvasható bejegyzésében az online marketing ügynökség.

A Dog and Pony-t még 2008-ban alapította Boóc Péter SEO (keresőoptimalizálás) tanácsadó, ami azóta egy teljeskörű online marketing szolgáltatásokat nyújtó ügynökséggé nőtte ki magát. Az ügynökség szórakoztató neve egyébként egy régi angolszász kifejezésből ered, ami a reklám és marketing tevékenységek fő mibenlétére utal: „Egy előre, gondosan megrendezett előadás, esemény vagy bemutatási mód, ami olyan céllal készült, hogy az embereket meggyőzze valamiről.”

Magyar vállalatok, amelyek már követték a Dog and Pony példáját

A Dog and Pony marketing ügynökség Facebook posztját követően egy napra rá, február 28-án a Hamar Productivity Consulting is kijelentette a META közösségi platformján, hogy felmondják a szerződéseiket az orosz ügyfeleikkel. A magyar tanácsadó cég saját bevallása szerint nem kis összegről mondott le ezzel a lépéssel, de egyszerűen „nem tűri meg az orosz agressziót. „Ez az éves forgalmunk 15%-a. A szabadságnak ára van. Mi így fizetjük meg.” – írták bejegyzésükben.
Egy nappal később, szintén a Facebookon tett közzé egy bejegyzést az Árukereső, hogy a több mint 4000 bolt termékeit összehasonlító kínálatukból minden orosz eredetű terméket kivettek. „Vannak helyzetek, amikor az üzleti érdekeinket háttérbe kell helyezni az értékrendünk és alapelveink mellett való kiállás érdekében.” – így fogalmazott március 1-jei posztjában hazánk piacvezető online ár összehasonlító oldala.

A Dog and Pony ügynökséghez hasonló módon az Árukereső is hasonló lépésre buzdít más
webáruházakat a bejegyzésében.

- Advertisement -
Exit mobile version