Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Media1: A közpénzzel kitömött médiaholdig a Fidesz szekerét tolja, kikerülve a választási szabályokat

- Advertisement -

A kormánypárti KESMA/ Mediaworks nem a saját médiatermékeire fordítja az egyébként közpénzekből származó büdzséje egy részét, hanem a Fideszt kezdte el népszerűsíteni a fizetett hirdetésként a közösségi médiában, például a Facebookon és a Google Ads hirdetési hálózatban – írja a Media1.hu.

A lep szerint a Világgazdaság című lap internetes oldala, a vilaggazdasag.hu, mely fizetett hirdetéseket adott fel a Google Ads hirdetési hálózaton és a Facebookon is, hogy népszerűsítse a kormány családtámogatással kapcsolatos népszerű intézkedéseit. A banneren, amelynek sarkában egy Magyarország formájú rántott hús is megjelenik, a hirdetés headline szövege így szól: „Minden eddiginél több pénz jut a családok támogatására”. Ezt lekattintva politikai propagandacikket kapunk a Fidesz-kormány az utóbbi időben bevezetett népszerűségjavító intézkedéseiről – teszi hozzá a portál.

„Mindez arra utal, hogy így kerülik ki a kampányszabályozást, és egy magánvállalattal, a kormányközeli, mintegy 500 médiatermékkel rendelkező KESMA / Mediaworks vállalattal fizettetik ki a Fidesz kampányának egy részét.Utóbbi cég büdzséjéhez egyébként az adófizetők jelentősen hozzájárultak az utóbbi években, vagyis gyakorlatilag az adófizetők fizetik  a Fidesz furcsa kampányát, ugyanis a KESMA/Mediaworks bevételeiben jelentős szeletet hasítanak ki az állami hirdetések.”

A lap emlékeztet egy hasonló esetre is, amikor a KESMA egyik megyei lapja az ottani fideszes jelölt mellett kampányol.

A kecskeméti önkormányzati sajtó esete

Már több alkalommal írtunk arról, hogy a saját működési szabályaira fittyet hányva, a kecskeméti fideszes önkormányzat sajtója, nagy elánnal támadja főként Bodrozsán Alexandra összellenzéki jelöltet (Bács megye 2-es körzet).

A lejárató cikkek hirdetésére a Facebookon már legalább több, mint 1,5 millió forintot költött el eddig az adófizetők pénzéből az önkormányzati sajtó. Ugyanakkor Bodrozsán riválisát, Szeberényi Gyula Tamás alpolgármestert csakis pozitív környezetben szerepeltetik, és ezekre a cikkekre is már több százezer forintot költöttek el.

Az önkormányzati sajtó működését többek között így írják elő a szabályok:

  • A médiaszolgáltatásban közzétett műsorszámok összessége illetőleg ezek
    bármely tartalom vagy műfaj szerinti csoportja nem állhat párt, vagy politikai
    mozgalom, illetve ezek nézeteinek szolgálatában.
  • A közérdeklődésre számot tartó hazai és külföldi eseményekről, vitatott
    kérdésekről a tájékoztatásnak sokoldalúnak, tényszerűnek, időszerűnek,
    tárgyilagosnak és kiegyensúlyozottnak kell lennie.
  • A szerkesztésben érvényesülnie kell a nézetek, vélemények sokféleségének,
    beleértve a kisebbségi álláspontot is.”

 

 

- Advertisement -
Exit mobile version