fbpx
27.8 C
Kecskemét
2022. augusztus 12., péntek

FRISS HÍREK

Extra- de nem adó, hanem profit egy kis budai cégnél

Brutálisan magas, 85 százalékos profitrátát ért el egy kis budai cég 2021-ben. Ez az jelenti, hogy 100 forintnyi bevételből 85-öt zsebre tudtak tenni a celebtulajdonosok, ami a hazai médiapiacon igazi kuriózum. Sarka Kata-Rogán-Gaál Cecília páros által jegyzett bulvárkiadó sikere kilóg minden épeszű piaci magyarázatból. Médiaszakmai értelemben is szolgálnak unikummal: oldalukon még a főszerkesztő nevét sem közlik – írja a 24.hu.

Sarka-Rogán páros apró médiavállalkozása, a Top News Hungary

  • mindössze nyolc alkalmazottal ért el tavaly több mint 1,56 milliárd forintnyi árbevételt,
  • ebből 1,33 milliárdnyi adózott eredményt tudott realizálni, a nyereséget pedig a tulajdonosok – a jegyzőkönyv szerint – a május 31-ei taggyűlésen hozott döntés nyomán osztalék formájában ki is utalták maguknak.

Mindez egészen kiugró, 85 százalékos profitrátát jelent egy olyan ágazatban, ahol a nagy és sikeresnek mondható hazai médiacégeké is csupán 10 és 20 százalék között mozog.

A médiacég nyilvános beszámolója szerint az 1,5 milliárdos bevétel kizárólag a főtevékenységéből, azaz a „világháló-portál szolgáltatásból” származott. Azaz nem tanácsadásból, rendezvényszervezésből vagy más egyéb kiegészítő tevékenységből – és épp emiatt lesz összemérhető a Sarka-Rogán médiacég teljesítménye más, hasonló médiavállalatokéval.

Az olvasottsági adatok oldaláról nézzük meg az ehhez hasonló méretű/tematikájú szájtok gazdasági mutatóit, utána fordítunk egyet, és a bevétel/profit oldaláról keresünk – legalábbis papíron – hozzájuk mérhető szereplőket.

Érdekes, hogy a twn.hu alig mutat aktivitást a Facebookon, a 22 ezres követő tábor – cikkünk írásakor már több mint egy hónappal korábban – május 23-án kapott legutóbb innen hírt, ráadásul a posztokhoz fűződő komment-, illetve egyéb aktivitás is feltűnően alacsony. Hirdetést nem találunk a portál saját Facebook-oldalán, sőt amikor még posztoltak, akkor sem osztottak meg napi 6–8 tartalomnál többet, de ennél kevesebb is előfordult. Érdekes, hogy ez a rendkívül sikeres cég egyszerűen nem használja a rendelkezésére álló, saját felületeket – mintha egyáltalán nem lennének érdekeltek abban, hogy a legkézenfekvőbb módon növeljék a látogatottsági adataikat.

Hasonló cikkünk:  Kirill pátriárka volt a húr, amit Orbán túlfeszített

A Gemius adatai alapján például a twn.hu június 19-én vasárnap mindössze a 198. lett a magyar portálok látogatottsági listáján valamivel több, mint 12 ezer látogatóval. Pár nappal korábban, szerdán kicsivel több, mint 13 ezer látogatót vonzottak. A hónap első napján 37 ezer látogató jött, de ez a szám inkább kiugró a 10–15 ezres átlaghoz képest. Sőt, április 3-án mindösszesen 1400 olvasó kattintott rájuk.

a twn.hu a látogatottság alapján a kicsi szereplők közé tartozik a magyar piacon, miközben a kiadója olyan cégek bevételi adatait múlja felül, melyek portáljai az élbolyban vannak a látogatottsági versenyben.

Ha pénzügyi oldalról közelítünk, akkor azt látjuk, hogy Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília médiacége, ha nem is a legnagyobb, de a jelentősebb hazai sajtóvállalkozások között lehetne.

Hasonló cikkünk:  Szijjártó Péter az orosz gázról mesélt a Fox News nézőinek

Csak néhány példa:

  • a Sarka-Rogán cég profitja egymagában meghaladta a legnagyobb magyar sales house, az Atmedia teljesítményét (1,19 milliárd), ráadásul ehhez az utóbbi cégnek közel 42 milliárdos bevételre volt szüksége.
  • Marquard Média Kft. tavaly 1,46 milliárdos bevételt realizált, ez 64 milliós nyereséget jelentett. A kiadó több printlapot is megjelentet (Éva, Joy), de övék a twn.hu-hoz képest többszörös látogatószámot vonzó evamagazin.hu is.
  • A Népszavát és a nepszava.hu-t is kiadó XXI. Század Kft. 1,8 milliárd forint bevétel mellett ért el 44 milliós nyereséget.
  • A Femina Média Kft. a kiadója a Gemiusnál jellemzően az első tízben szereplő femina.hu-nak: ők 668 milliós bevétel mellett 34 milliós profitot realizáltak.

A Sarka-Rogán cég profitrátája évről évre emelkedik: 2019-ben még „csupán” 61 százalékos volt, 2020-ban már 82,5 százalékos, tavaly pedig 85 százalékos lett.

Nem tudunk semmilyen párhuzamot hozni a hazai médiacégek általunk megtekintett számaiból, amely akárcsak hasonlóságot mutatna a Sarka-Rogán páros gazdasági mutatványával, olyan ez mintha egy kocsit (a teljes magyar médiapiacot) versenyeztetnénk egy repülővel.

Mindezt úgy érték el, hogy a twn.hu-nál még a főszerkesztő nevét sem tüntetik fel, de egy szerkesztőségi telefonszám sem szerepel az oldalon.

via 24.hu

Hirdetés

Felkapottak

Ágasegyházánál videóra vették a fekete nagymacskát

Hajnal Viktor felvételét már többen megosztották a Facebookon. Egy lovaskocsiról vettek videóra egy fekete macskaszerű állatot, még az is...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Ágasegyházánál videóra vették a fekete nagymacskát

Hajnal Viktor felvételét már többen megosztották a Facebookon. Egy lovaskocsiról vettek videóra egy fekete macskaszerű állatot, még az is...