Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Fizetős parkolás este 8-ig: az ellenzék felülvizsgáltatná a rendeletet

- Advertisement -

Király József, a Szövetség önkormányzati képviselője indítványában azt írja, sokkal több lett az autó azokban az utcákban, melyek az este 8-ig fizetős parkolási zóna mellett vannak, de csak délután 6-ig díjkötelesek. A vendéglátósok is panaszkodnak, hogy kevesebb a vendégük az új rendelet bevezetése óta.

Tavaly októberben fogadta el a képviselő-testület az új parkolási rendeletet. Ennek lényege többek között, hogy a belváros bizonyos részein kiterjesztették a fizetési időszakot este 8-ig, és emelték az alaptarifákat: egy órányi parkolás az I. díjövezetben 400 forintról 500-ra, a II. díjövezetben 320-ról 360-ra drágult (itt tekinthetők meg a díjövezetek határai).

A Városrendészet önköltségi havidíja 400-ról 1000 forintra emelkedett, ami az eddigi éves 4800 forintos nyugdíjas és lakossági bérletek 12 ezer forintra emelkedését jelentette.
Emellett 150 százalékos díjat vezettek be a kisteherautókra 3,5 tonna össztömegig és 5 méter hosszúságig, az ennél nagyobb járműveknek dupla díjat kell fizetniük.
Ezév január 1-jétől kizárólag a kecskeméti lakó-, vagy tartózkodási hellyel rendelkező magánszemélyek vásárolhatnak 50 százalékos kedvezményes bérletet elektromos gépjárművük után.

Az ellenzéki képviselő felülvizsgáltatná a rendeletet

Király József, a Szövetség a Hírös Városért Egyesület önkormányzati képviselője a május 25-ei testületi ülésre benyújtott indítványában a parkolási rendelet módosítását javasolja, emlékeztetve, hogy tavaly ősszel arról volt szó: fél év után felülvizsgálják és szükség esetén megváltoztatják a szabályozást. Több problémát is felvetett:

  • Mint leírta, belvárosi lakosok panaszkodtak arról, hogy az este 8 óráig fizetős parkolási zónával határos, de csak 18 óráig díjköteles utcákban sokkal több lett az autó. Főleg amiatt, hogy a kulturális rendezvényekre vagy étterembe érkezők a II. díjövezetben hagyják az autóikat, ezzel is megspórolva kétórányi parkolást. Így viszont az itt lakók elől veszik el a parkolóhelyet. Király József kérdésünkre elmondta, főleg a Dobó körút lakótelep felőli oldalán lett túl sok az autó, mivel itt csak 6-ig fizetős a parkolás, a házak másik felén, a körút városközponthoz közelebbi felén viszont már este 8-ig.
  • Király József szerint a 8-ig tartó fizetős parkolást több vendéglátós is sérelmezi, mondván, nem elég, hogy nőttek a rezsi és bérleti díjak, a drágább parkolás miatt ráadásul kevesebb a vendégük. Az ellenzéki politikus szerint a probléma orvoslására mindenhol vissza kell állítani a csak 18:00-ig díjfizetős parkolást.

Fotó: Hraskó István

  • Egyesek reklámcélra használják fel a belvárosi parkolóhelyeket, reklámfeliratos autójukkal heteken, hónapokon keresztül állnak ugyanott.
  • Elharapózott az a szokás is, hogy üzletek előtt közterületre táblát tesznek ki, miszerint a parkolás az ügyfelek részére van fenntartva. Ezt az ügyfelek viszont gyakran félreértik, és nem váltanak parkolójegyet, aztán megbüntetik őket. Király József javasolja ezért az ilyen megtévesztő táblák levételét.

A racionalizálás volt az indok

A parkolási rendelet módosítását ősszel Homoki Tamás alpolgármester azzal indokolta, hogy a parkolószámot a nagykörút által határolt belvárosi területrészen városszerkezeti okokból nem lehetséges növelni, ezért a racionalizálás irányába kell elmozdulni. Megfogalmazása szerint a javaslatok nem bevételnövelő szándékkal, hanem a meglévő kapacitásokkal való jobb gazdálkodás szellemében készültek.

Mindezt számokkal kívánta alátámasztani: 2014 óta egyharmaddal növekedett a gépjárműállomány, jelenleg 65-70.000 autó van városunkban, de a környékbeli településeket is figyelembe véve körülbelül 160-170.000 ember közlekedik napi rendszerességgel a megyeszékhely útjain (beleértve a közösségi közlekedést igénybe vevőket és a kerékpárosokat is). Ezen belül különösen erős a belváros terhelése, ahol az átmenő forgalom nélkül is nagyjából 20.000 munkahellyel, tehát ide irányuló célforgalommal kell számolni.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version