Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Átadás közeli állapotban a homokbányai P+R parkoló, de vajon kihasznált lesz-e?

- Advertisement -

Már jócskán a befejezés határát súrolja a város által beígért első kecskeméti P+R parkoló kivitelezése a homokbányán. Elképzelések szerint, az itt parkoló autósok nem csak biztonságban tudhatják autóikat, hanem ráadásul ingyen is használhatják a város tömegközlekedését. A központba vezető úthálózat fejlesztése azonban évek óta zajlik, és végeláthatatlan munkálatok vannak még hátra, nem beszélve arról, hogy az Izsáki út szélesítés kapcsán nem alakítottak ki buszsávot sem.

A város a „modern city” jövőkép koncepciója alapján szükségét érezte egy P+R parkoló kivitelezésének, amelynek első ütemét a beharangozott „új” homokbányai városrész kialakításának arculatába tervezték. A sikeres tesztelést követően, akár több hasonló beruházás is lehet. A kivitelezési munkák néhány hete megkezdődtek és közel a munkálatok vége.

A városvezetés a KEKO- val karöltve kitűzött egy célt: csökkenteni a belváros forgalmát.

Elképzeléseik szerint, az itt parkoló autósok nem csak biztonságban tudhatják autóikat, hanem ráadásul ingyen is használhatják a város tömegközlekedését. A munka oroszlán részéből jócskán kivette részét a Kecskeméti Városrendészet. Mind a parkoló üzemeltetése, mind a kivitelezés megrendelése ezen szervezeten keresztül valósul meg. A 100-120 férőhelyes parkoló a tervek szerint április végére elkészül. A férőhelyek száma nagy valószínűséggel azért nem meghatározható, mert szilárd burkolatot nem kap a felület, így az autósok „véletlenszerű” parkolása alapján méretezhető.

Fotó: Varga László

A terület felülete 0-20 méretű murva burkolattal kerül átadásra. Az ilyen jellegű felületekre azonban jellemző, hogy gyorsan elvesztik a kialakított vízszintes síkot és hatalmas kátyúk alakulhatnak ki.  Az ilyen jellegű burkolatok egy kiadós eső után hullámvasúttá válnak, ráadásul a buszmegállóhoz felvezető „járda” is ebből készült.

Fotó: Varga László

Az elképzelés sikerességét több tényező is befolyásolhatja. A környék tömegközlekedése az „1”-es számú buszjáratra épül, amellyel elérhető a városközpont és a vasútállomás is akár. A járat sűrűsége talán megfelelő, de ezen felül semmi egyéb nagyvárosra jellemző tömegközlekedés nincs a városban. A központba vezető úthálózat fejlesztése évek óta zajlik, és végeláthatatlan munkálatok vannak még hátra, nem beszélve arról, hogy szélesítés kapcsán buszsáv nem került kialakításra, így a járatok nem érnek be gyorsabban a városba. Kérdés, hogy vajon mi kecsegteti majd az embereket a parkoló használatára? Ha van erről véleménye írja meg nekünk!

 

- Advertisement -
Exit mobile version