Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Ezt kell tenni, ha problémák lépnek fel a szervóhatás kapcsán

- Advertisement -

Az autó egy nagyszerű találmány, amelyet folyamatosan fejlesztettek az elmúlt évtizedek során. Az egyik legnagyszerűbb innováció annak idején a szervókormány feltalálása volt, amely jelentősen megkönnyítette a sofőrök életét. Ha megfelelő a szervóhatás, akkor sokkal könnyebb végrehajtani egy előzést, egy kikerülő manővert, nem beszélve a kanyarok bevételéről.

Idővel azonban megeshet, hogy a szervóhatás gyengülni kezd, esetleg mindkét irányban megszűnik. A legkellemetlenebb forgatókönyv az, ha mindezt menet közben éljük át. Fontos, hogy ebben az esetben is őrizzük meg a hidegvérünket, hiszen pánikra semmi ok. Kormányozni szervóhatás nélkül is lehet egy autót, csak nehezebb.

Magától nem fog megoldódni a probléma

A csodában nem érdemes bízni, ez nem olyan jellegű meghibásodás, ami magától meg fog javulni egyik pillanatról a másikra. Célszerű minél hamarabb felkeresni egy szakszervizt, például a Szervokormány javítás csapatát, akik tapasztalatuknak köszönhetően tudni fogják, hogy mi a legjobb megoldás a hiba orvoslására.

Ez szokott lenni a probléma forrása

Ha a szervószivattyú kopása elér egy kritikus szintet, akkor drasztikus mértékben gyengülhet a szervóhatás, vagy akár meg is szűnhet mindkét irányban. Persze az is fontos, hogy megfelelő legyen az olajszint, ám ha így is elégtelen vagy gyenge a szervó, akkor szinte biztosan ez áll a meghibásodás hátterében. Akár persze az is lehet, hogy az elszakadt ékszíj a ludas.

Így lehet megelőzni a szervószivattyú meghibásodását

A kormánymű sok esetben nem feltétlenül az elhasználódás következtében megy gajra, hanem a nem megfelelő használat következtében. Rengetegen nincsenek is tisztában azzal, hogy lehet szakszerűtlenül használni egy szervókormányt.

A végállásig kitekert kormánykerék jelentős mértékben megnövekedett terhelést okoz a szervószivattyú számára. Ilyenkor a rendszer nagyon gyorsan képes túlmelegedni, amelynek súlyos következményei lehetnek. Elveszíti a hidraulika folyadék a kenőképességét, így a felületek drasztikusan sérülhetnek.

Röviden és tömören összefoglalva, járó motorral úgy parkolni, hogy a kormánykereket teljesen, végállásig kitekerjük, erősen ellenjavallt. Ezzel ugyanis jelentős mértékben megrövidíthetjük a szervószivattyú élettartamát.

Mielőbb érdemes ajánlatot kérni a javításra

Ha már bekövetkezett a baj, nincs mit tenni, ajánlatot kell kérni egy szakszerviztől, amit a fenti linken keresztül könnyen meg lehet tenni. Kormányműjavítással ugyanis kizárólag szakszervizben foglalkoznak.

Mivel a kormánymű egy biztonságtechnikai berendezés, ezért semmiképp sem szabad házilag megpróbálni megbütykölni, vagy olyasvalakire bízni a dolgot, akinek nincs meg a kellő rutinja a feladat elvégzéséhez. A számlát mindenképp érdemes megőrizni a javításról, mivel a garancia csak ebben az esetben érvényesíthető biztosan.

- Advertisement -
Exit mobile version