2015-ben beszüntették (akkor a menekültválság miatt), idén október 23-án újra indítják az utasközlekedést a Szeged és Szabadka közötti vasútvonalon. Ezért újra dolgoznak a pálya felújításán, a Röszkéig tartó 14 kilométeres magyar pályaszakasz az eddigi legdrágább hazai vasúti beruházás: 45 milliárd forintból, tisztán magyar állami pénzből újítja fel Mészáros Lőrinc cége.
„A nappali órákban – vonatmentes időszakban – végzik a hátralévő kivitelezési munkákat” – erősítette meg újságírói kérdésre a MÁV, hogy augusztus elején újraindult a munkavégzés a Szeged–Röszke-vasútvonalon. Hozzátették:
„Minden érintett bevonásával gőzerővel zajlik az előkészítése annak, hogy a nemzeti ünnepen újraindulhasson a vasúti személyforgalom Szeged és Szabadka között.”
A jelenleg szintén felújítás alatt álló Budapest–Kelebia-vasútvonal 2025 végi átadásáig a MÁV Zrt. tervei szerint naponta 26 nemzetközi személy- és 8 tehervonat halad majd át a Szeged és Röszke közötti pályán.
A szegedieknek bosszúságot okozhat majd a napi 26 nemzetközi személyvonat, hiszen a vasútvonal két fontos átjárót is érint. Az egyik kereszteződés az 5-ös főút városból kivezető szakaszán van, a másik pár száz méterrel arrébb. Minden bizonnyal durva dugók várhatóak.
Az Indóház Online közlekedési szakportál szerint műszaki probléma is jelentkezhet, ha október végén valóban megindítják a személyforgalmat Szeged és Szabadka között. A biztosítóberendezések hiánya miatt maximum hatvan kilométer/órával közlekedhetnek a vonatok, és csak állomásnyi távolságú követéssel járhatnak majd a szerelvények.
Az is lassíthatja a vonatközlekedést, hogy a szerb határon lévő drótkerítés nagykapuját kézzel nyitják-csukják a rendőrök. A vonal újjáépítésének egyik hivatalos indoka az volt, hogy a sűrű várakozásokkal terhelt röszkei közúti határátkelésnél sokkal gyorsabb lesz majd a vasút. Hogy valóban gyorsabb lesz-e a vonat, az várhatóan két hónap múlva kiderül.
via Telex