A versenyképesség megőrzéséhez ma már elengedhetetlen az erős online jelenlét egy vállalkozás számára. Aki nincs jelen a neten és a közösségi médiában, az lényegében olyan, mintha nem is létezne, hiszen már az idősebb generáció tájékozódási szokásai is jelentősen megváltoztak. Mivel a marketing egy rendkívül sokrétű szakma, a különböző online kommunikációs és reklámtevékenységeinkkel érdemes megbízni szakembereket. De milyen egy jó ügynökség és hogyan válasszuk ki, ha nem is értünk a marketinghez?
Ilyen egy jó online marketing ügynökség
Egy laikus könnyen megtéveszthető, különösen egy olyan felhígult szakma tengerében, mint a marketing. Sokan még azt sem tudják, hogy pontosan mit is takar egy online marketing ügynökség fogalma, nem még azt, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni, amikor szakembert választunk. Jöjjön hát 5 fontos szempont, amelyek mentén könnyebb lesz a dolgod.
Szaktudás vagy a tapasztalat alapján válasszunk?
A szaktudás mélységét marketinges ismeretek nélkül elég nehéz megítélni, ám a tapasztalat könnyebben felmérhető. Ideális esetben egy valamire való online marketing ügynökség tagjai egyszerre rendelkeznek komoly szaktudással és sok évnyi tapasztalattal. Mérjük fel, mennyire hitelesek az ügynökség referenciái, milyenek az ügyfélvélemények és nézzük meg, hogyan kerültek kivitelezésre az általuk megemlített projektek.
Legyen képben a marketingesed!
Egy profi marketinges nemcsak a szakmájában tájékozott, hanem általános műveltséggel rendelkezik és ég benne a vágy, hogy a te szakterületeden is tudást szerezzen. Csak akkor tud téged hitelesen képviselni, ha ismeri a szektorod sajátosságait, megragadta céged egyediségét és képes összhangba hozni a marketing trendeket a piacod trendjeivel.
A hiteles márkaképviselet a jó együttműködés alapja
Egy profi csapat igazi kaméleonként adaptálja a projekted stílusát. A hiteles és meggyőző online márkaképviselet ízlésesen hirdeti a céges értékeket és vonzóan adja át a vállalkozás kultúráját a célközönségnek. Nincs szükséged szirupos maszlagokra és unalmas sablon szövegekre, csak hiteles online kommunikációra és a valóságot tükröző hirdetésekre.
Egy jó online marketing ügynökség munkája eredményes
Rendkívül fontos már az elején tisztázni, hogy miként mérjük a marketingtevékenységek eredményességét. Az utánkövethetőség és mérhetőség nem irreális elvárás a részedről, hiszen a marketingesek részletes riportokkal rendelkeznek minden online felületről, amelyet kezelnek. Legyenek egyértelműek számodra is a munkafolyamatok és rendszeresítsétek a kommunikációt, illetve riportálást.
Legyen meg a kémia köztetek
Kiemelten fontos minden üzleti kapcsolatban a kémia és a bizalom! Tudjatok azonosulni egymással, legyen meg a kölcsönös tisztelet, bízzatok a másik szaktudásában, érezzétek a másikat hiteles személynek és legyen azonos a célotok. Ha ez és a fenti 4 pont is mind megvan, akkor a vállalkozásod jó kezekben lesz.
A megfelelő online marketing ügynökség kiválasztása lehet egy hosszabb folyamat, amit nem szabad sürgetni. Hozz a fenti szempontok alapján megfontolt döntést, mert csak úgy fogod tudni elérni üzleti céljaidat.