Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Üzentek a hetényiek a polgármesternek: így nem kérik az elkerülőhöz csatlakozást

- Advertisement -

Korábban volt már egy telt házas lakossági fórum Hetényegyházán, most pedig egy újabbat tartottak, ezúttal azonban a városházáról is érkeztek előadók, akik megpróbálták csillapítani a morgolódást. Süli Csontos Ottó önkormányzati képviselő hívta össze mindkét fórumot. Az alapvetés az, hogy a Helikon utcán vezetnék be az északi elkerülőnek azt a kb. 2 km-es szakaszát, amely a városrészt összekötné az elkerülővel, és megoldaná a csatlakozást az M5-ös autópályára.

Kb. így nézne ki a becsatlakozás

Csakhogy ez azzal jár, hogy 43 ingatlant kell kisajátítani, a Helikon utcát kiszélesíteni ( a magán ingatlanokat nem érintené ), majd az utcabelieknek és a környéken élőknek a megnövekedett forgalmat elviselni. Hiszen az utat tovább vinnék a városrész széléig, hogy Kerekegyháza felől fel lehessen csatlakozni rá. De ezt az utat csak szakaszokban fogják megépíteni, nem egyszerre. A mostani állás szerint. Erre mondtak nemet a lakossági fórumon. A célt elfogadják, de a nyomvonalat elutasítják. Felvetődött az is, hogy amíg az arborétum felé nem lehet megközelíteni a várost, addig semmi értelme az egésznek, felesleges pénzkidobás.

A lakossági fórumra a polgármestert is meghívták, de családi eseményre hivatkozva nem jelent meg ( a bejelentésre mosoly, kuncogás a padsorokban ). Öveges László főépítész, Orbán Csaba városüzemeltetési osztályvezető és Falu György, a fejlesztési bizottság elnöke igyekezett nyugtatni a lakosságot. Ehhez a polgármester üzenetét vetették be többször is, amely szerint az út a hetényieknek javát szolgálja majd és nekik épül elsősorban. Ezt próbálták megértetni, viszonylag kevés sikerrel, ugyanis azt hangoztatták, hogy vannak technikák, amelyekkel ki lehet szűrni a nem hetényieket az útról. Majd ennek alátámasztásaként mondták, hogy kitiltanák az 5 tonna feletti járműveket. Ez OK, csak az vele a baj, hogy lehetnek hetényiek is ennél nehezebb járművel, valamint járhatnak az úton ennél könnyebb autókkal nem hetényiek is. Valaki mellettünk ekkor megkérdezte szomszédjától, hogy tán jegyet árulnának, és úgy lehetne felhajtani az útra?

Öveges László főépítész

Próbálták leszerelni a lakosságot azzal is, hogy milyen sok út épült mostanság Hetényegyházán, és ez a lakosság érdeme.

Ezzel kapcsolatban az est talán legérdekesebb csörtéje alakult ki Süli Csontos Ottó és Falu György között. Előbbi azt hozta fel, hogy Hetényben lakik a város lakosságának a tizede, mégis az ide jövő költségvetési forrásokban ez az arány nem mutatkozik meg. Óriási tapsot kapott. Erre azzal kontrázott Falu György, hogy ha elkérnék a támogatások tizedét, akkor vajon állnák-e a kiadások tizedét is? Példaként a hetényieket is érintő tömegközlekedési pénzeket hozta fel. Ez már nem aratott nagy sikert.

Süli Csontos Ottó házigazda

Falu György ( alias Buga Jakab ) itt fergeteges politikai érzékéről is biztosította a hallgatóságot azzal a kijelentésével, hogy ő a katonatelepi választóinak mindig azt mondja, hogy ott azért nem épülnek utak, mert Hetényegyházán annyi épül. Reméljük, csak viccelt.

Falu György bizottsági elnök

Mikor már látták az előadók, hogy a bemutatott tervek nem nyerték el a tetszést, akkor stratégiát változtattak. Azt mondták, hogy a felmerült jó ötleteket felvetik majd, hogy esetleg úgy rajzolják át az egyébként már megterveztetett és építési engedélyes terveket. Meg is kapták több helyitől, hogy mi értelme van egy ilyen egyeztetésnek, ha már kész tények vannak. Öveges László hozzátette, hogy azért senki ne legyen majd mérges, ha nem változik semmi. Erre újabb megjegyzés a közelünkben: akkor tehát így marad.

Amit a lakosság kért, az az, hogy ha elkerülő, akkor kerülje el a városrészt, valahol az erdőnél, hogy ne kavarja fel több utca életét. A felmérések szerint a hetényi főutcán átlagban napi 6000 jármű halad át, de 2000 járműnek nem Kecskeméten van dolga, ez csak átmenő forgalom. Ezeket kényszerítenék át az elkerülőre. Ekkora forgalomra számíthatnának a Helikon utcában lakók. Több, mint két órán át puhították egymást a megjelentek.

Az északi elkerülőt az állam csak az autópályáig építette meg ( az önkormányzat szerint elfogadhatatlan módon ), onnan tovább Hetényig a város saját erőből oldaná meg az építkezést. Nagyjából 700 millió forintról van szó. 2020 előtt biztosan nem történne meg az első kapavágás. Hiszen még a kisajátítási folyamatok sem indultak el, sőt, kiderült a fórumon, hogy erről semmilyen tájékoztatást nem kaptak még az érintettek.

- Advertisement -
Exit mobile version