Már idén működhetne az intermodális pályaudvar, ha…

- Advertisement -

Az első elképzelések szerinti intermodális pályaudvar már idén kiszolgálhatná az utasokat, amennyiben megvalósult volna. Arról a tervről van szó, amelyről több soron megírtuk, hogy végül nem lesz belőle semmi (hogy bármit is fel tudnak-e az akkori tervből használni, nem tudjuk). Pontosabban olyan nem lesz, mint amilyet terveztek. Mindenesetre volt rá összesen 2,7 milliárd forint támogatás. Megvalósíthatósági tanulmányra, tervezésre és engedélyekre.

Az egész folyamat 2009-ben kezdődött, amikor a közgyűlés arról döntött, hogy pályázik az intermodális pályaudvarra. Majd 2015-ben már arról szóltak a hírek, hogy abban az évben már meglesz minden engedély ahhoz, hogy elkezdődjön az építkezés. Akkor a városháza kommunikációs vezetője így nyilatkozott erről:

„A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város és ha elnyeri, akkor 2020-ra tízmilliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont.”

Most 2020 van. És ott tartunk, hogy újratervezik a beruházást, amely már kisebb volumenű lesz. Ahogy szintén a városháza sajtósa a KecsUP-nak megírta még tavaly: nem lesz olyan grandiózus. Ennek tervezését minap nyerte el két cég közösen, ahogy arról beszámoltunk. Ez újabb csaknem félmilliárd forintba kerül, így az intermodális pályaudvaron (most már az új közbeszerzés csomópontot említ) összesen 3,2 milliárd forintos címke lifeg. Ahogy megírtuk, kapavágás eddig nem történt.

Szóval nem lesz olyan grandiózus. Nincs már szó a vasúti sínek fölé megépített intermodális pályaudvarról, csupán a vasútállomás épületének csinosításáról (persze arra ráfér), és a Noszlopy parki buszpályaudvar bontásáról és annak újbóli megépítéséről közelebb a vasútállomáshoz. Nincs szó a 400-500 férőhelyes P+R parkolóról, csupán egy 200 férőhelyesről. És nincs szó a volt KTE pálya helyére felhúzandó bevásárlóközpontról, amely valamilyen szembiózisban létezhetett volna a pályaudvarral. Szó van továbbra is a Széchenyi téri buszmegálló megszüntetéséről és a sínek feletti gyalogos és kerákpáros átjárási lehetőségről a Hunyadiváros felé.

A bevásárlóközpontról a kecskemet.blog.hu kérdezte még 2012-ben a terület akkori tulajdonosát. Három szinten összesen 61 ezer négyzetméter nagyságú központ épült volna, tehát a terület egészen a víztoronyig (és azt felújítva magába foglalva) be lett volna építve. Erről látványterveket is közölt a blog.

Ez, a 2015-ben 10 milliárdra taksált intermodális pályaudvaron túl, egy újabb, több, mint 10 milliárdos beruházás lett volna. Csakhogy közben életbe lépett a plázastop jogszabály, így sem bevásárlóközpont, sem az első tervnek megfelelő intermodális pályaudvar nem valósult meg.

A belváros önkormányzati képviselője a felmelegített gondolatokkal kapcsolatban a következőt posztolta a Facebookra:

„A Rákóczi út élettel történő megtöltésének alapvetően szükség lett volna, hogy a korábban tervezett intermodalis pályaudvar megépüljön. Ettől fosztja meg a Fidesz kormány Kecskemétet ezzel az újabb, lecsupaszított tervvel. Ráadásul beerőszakolja a Penny áruház felé eső kis területre. Ezzel egyébként a volt KTE pálya és környékének rendezése is kérdésessé vált. Rengeteg munka, és az azzal kapcsolatos intézkedésünk megy ezzel veszendőbe. Meddig tűrjük még, hogy városunk érdekével szemben, fejünk felett dönt a Fidesz kormány? Miért hallgatnak erről a város vezetői? Miért hagyjuk, hogy hülyének nézzenek minket?”

Megkerestük Király Józsefet (Szövetség), aki elmondta a KecsUP-nak, hogy változatlanul úgy gondolja, hogy a volt KTE pálya területét a városnak vissza kell szereznie, és utána tartalommal megtöltve vissza kell adnia a kecskemétieknek. Elképzelése szerint lehetne ott sportolásra alkalmas helyiséget kialakítani; eseményeknek, konferenciáknak helyet adó épületet felhúzni; és a fiataloknak is szüksége volna egy minőségi, belvárosi közösségi területre.

 

 

 

- Advertisement -
Exit mobile version