Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Döccen az új körforgalom kerékpárosbarátsága

- Advertisement -

Gondoltak a kerékpárosokra, mégsem fogják szeretni a bringások a megyei kórház mellett kialakított új körforgalmat.

Minden irányból minden irányba el lehet jutni, külön választották a kerékpáros és gyalogos forgalmat, kellően szélesek is a létrejött közlekedési felületek, még középszigetek is növelik a biztonságot, mégis mi baj lehet itt? Elsősorban az előzetes egyeztetés hiánya, tudtuk meg a Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezetének képviselőjétől, Marticsek Dénestől, aki az érdekvédelmi szervezeten belül évek óta foglalkozik a város kerékpáros fejlesztéseinek véleményezésével.

– Jogszabály sajnos nem minden esetben írja elő a szakmai civil szervezetekkel egyeztetést egy-egy beruházás megvalósításakor, pedig sok bosszúságot, rossz megoldást, vagy akár balesetveszélyes kialakítást megelőzhetnénk vele. Amikor mi már előrehaladott állapotában látjuk a problémát, próbáljuk ugyan jelezni az illetékesek felé, de ilyenkor már csak plusz költséggel lehet változtatni, amire most hiányzik a szándék.

A kerékpáros átvezetések csatlakozásai mind az úttest széleinél, mind a középszigeteknél néhány centivel kimagasodnak, és ez leginkább az úttest elhagyásakor okozhat gondokat a kerékpárosnak. Akikből sok és sokféle van, idősebb és bizonytalanabb mozgású is, de még egy gyakorlott bringás számára sem szerencsés, hogyha egy kereszteződésen áthaladáskor nem a körülötte zajló forgalomra figyel, hanem arra, hogy az első kerekét fel tudja emelni a kerékpárútra.

Kerékpáros átvezetés 2022-ben Kecskeméten: az a pár centi pont annyit segyt, hogy a kerékpáros ne a közlekedést figyelje, hanem a felhajtót

Mind a Városháza illetékes osztálya, mind a kivitelező válaszolt a Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezetének megkeresésére, amelyben felhívták a figyelmet az átvezetéseknél tapasztalható problémára, de vízelvezetési indokra hivatkozva nem hajlandók változtatni azon. Pedig innen csak néhány száz métert kell sétálnunk a Nyíri úton, hogy a Szabadidőközpontnál, illetve az Arborétumnál a néhány éve átadott körforgalomban olyan kerékpáros átvezetéseket találjunk, amelyek a kerékpárosok számára komfortos, biztonságos átkelést tesznek lehetővé, és az ott használt ún. lejtős kialakítást alkalmazva szegélyek nélkül lehetne csapadékot elvezetni a megyei kórház körforgalmánál is.

Miközben már jó ideje a kerékpározás és a közösségi közlekedés előnyben részesítése lenne a fő szempont, egy-egy ilyen beruházásnál senkinek sem jut eszébe az autózás útjába akár két centiméteres akadályokat is építeni. Ezzel szemben teljesen természetesnek veszik azt, hogy a kerékpározás csupán egy körforgalomban húsz ilyen akadályt kapjon.

Talán megelőzhetők lennének az ilyen szerencsétlen kialakítások, hogyha a legközvetlenebb érintettekkel, a leendő fejlesztést használókkal, az őket képviselő civil szervezetekkel nem döccenne a kapcsolattartás, és még időben kikérnék a véleményüket. Hiszen az is szakmai tudás, és egyáltalán nem haszontalan.

Hogy néz ki egy normálisan megtervezett körforgalom máshol?

Ne menjünk egyből nyugatra, előbb nézzünk szét a Balkánon. Ljubjanában, egy forgalmas kereszteződésben így oldották meg, hogy a gyalogos, a kerékpáros és a bicajos is biztonságosan tudjon közlekedni:

Tanulhatnánk a Balkántól: a zebra úgy lett elhelyezve, hogy előtte és utána is meg tudjon állni az autós

Tanulhatnánk a Balkántól: a kerékpárút a körforgalom része, nem kell azon gondolkozni se autósnak se bicajonsak, hogy hol és kinek van elsőbbsége.

Aki nem hiszi, az megnézheti google térképen is:

 

A liberális Hollandia persze már nem lehet példaképünk, de azért vessünk egy pillantást rá, hogy ott hogyan oldják meg azt, hogy a buszok egyszerűen és gyorsan áthaladjanak a körforgalmon, miközben a kerékpárosok és gyalogosok is biztonságban vannak és az autósoknak sem kell sokat gondolkozni, hogy kinek van elsőbbsége:

A meleg, pedofil, betépett hollandusok ilyen körförgalmakban közlekednek gyalog, bicajjal, busszal és kocsival. Ha ők meg tudják oldani, akkor talán a ezeréves magyar államiságnak is menne.

Ha nem is, de egy nagyon hasonló körforgalomról videó is készült, hogy hogyan működik, tényleg nem olyan bonyolult:

YouTube video player

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version