Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

A kommentelési lehetőség áldás vagy átok?

- Advertisement -

A céges blogok kapcsán az egyik legnagyobb dilemma, hogy érdemes-e komment mezőt is beépíteni vagy inkább nem? Egyesek SEO előnyöket látnak benne, mások a közösségépítés alapvető elemeként tekintenek rá, sokan mégis tartanak tőle. 

A kommentelési lehetőség hasznos vagy inkább ártalmas? 

Ennek eldöntéséhez érdemes egy kicsit mélyebben beleásnunk magunkat a tartalommarketingbe, illetve fontos sorra vennünk a pro és kontra érveket. Természetesen amikor vállalkozásunkkal kapcsolatban hozunk döntéseket célszerű azt is megfontolni, hogy igénybe vennénk-e segítséget, például a 7Blog ügynökség tartalommarketing szolgáltatásait

Full-stack ügynökség révén teljes digitális palettával állnak rendelkezésünkre. Akár weboldal készítéséről, akár tartalmak létrehozásáról, vagy épp hirdetéskezelésről van szó. 

Ahhoz, hogy tisztábban lássunk a kommentek kérdéskörében, vizsgáljuk meg, hogy mi a céges blogok tartalmainak a legfőbb célja. Leginkább az ügyfélélmény emelése, persze emellett az organikus forgalom kiépítése, az edukáció, és a márkaismertség növelése mind megemlíthető. A vállalkozások többsége azonban a leendő ügyfeleknek szeretne többet mutatni. Sajnos a mai napig nem egyértelmű, hogy tiltani vagy engedélyezni érdemes a komment szekciót. 

Vegyük most sorra az előnyöket és a hátrányokat!

Milyen előnyökkel számolhatunk, ha megtartjuk a kommentelési opciót? 

A kommentek révén visszajelzést kaphatunk arról, hogy mire kíváncsiak az olvasók. Ugyanakkor általa válhat kétoldalúvá a kommunikáció. Persze sosem garantáltak a visszajelzések, különösen így van ez hazánkban. Az ösztönzés módjaival kapcsolatban sem árt képben lenni. 

SEO szempontból a komment nélküli céges blogok gyengébbek a Google szemében. 

Valamint a siker társadalmi bizonyítékaiként is tekinthetünk rájuk, vagy mégsem? A jelentősége inkább abban rejlik, hogy az emberek könnyebben bevonódnak egy olyan beszélgetésbe, ahol eleve jó hangulat uralkodik, és érdekes párbeszédek zajlanak, izgalmas témákban. 

A közösségépítés eszközeként a kommentszekció elengedhetetlen, persze ehhez fizetős megoldások javasoltak, és megfelelő moderáció is. A kapott üzenetek afféle mikro-elköteleződések, ezáltal a leadek is hamarabb érkeznek. 

Az oldalon eltöltött idő növelésében is szerepet játszik, ami szintén a SEO malmára hajtja a vizet. Ugyanakkor azt sem árt figyelembe venni, hogy a Google számos paramétert figyel az oldalon eltöltött idővel kapcsolatban. 

Nézzünk néhány ellenérvet!

Moderálás nélkül a kommentek rengeteg bosszúságot okozhatnak, ennek megoldása viszont energia, és idő. Eldönteni, hogy kinek a hozzászólása maradjon, hogyan szereljük le a trollokat, az mind plusz energia. 

Lassíthatja a betöltési sebességet, ennek elkerülésére érdemes fizetős megoldás mellett letenni a voksunkat. 

Amit leginkább szem előtt kellene tartani, hogy a legfontosabb a felhasználói élmény növelése, akár a kommentszekció meghagyásával, akár anélkül. Szintén segíthet a döntésben, ha átgondoljuk, hogy szerepel-e hosszabb távon a közösségépítés a célok között. 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version