A digitális korban, amelyben élünk, az online marketing minden sikeres vállalkozás központi eleme. Minden évben új trendek és technológiák jelennek meg, amitől az webes marketing gyorsan fejlődik és egyre kifinomultabb lesz. Ebben a cikkben megvizsgáljuk 2023 legfontosabb internetes marketing eszközeit, és azt, hogy ezek mennyire befolyásolják a cégek működését.
Bár a jövő megjóslása nem az erősségünk, de az online marketingben olyan új és növekvő trendeket is figyelembe vehetünk, amelyek támpontokat adnak az idei évre. Akár kezdő, akár tapasztalt szakember vagy, elengedhetetlen, hogy a legújabb marketing trendek beépítsd stratégiádba, legyen az a SEO, a social média használata, vagy a népszerű videós platformok alkalmazása.
A jól informált marketingstratégia a sikeres vállalkozás felépítésének hajtóereje!
Amit a fogyasztók akarnak és elvárnak egy márkáktól, ma már teljesen más, mint öt évvel ezelőtt. A marketing trendek arra kényszerítik a vállalatokat, hogy ennek megfelelően alakuljanak. Íme a legjobb eszközök a 2023-ban uralkodó digitális marketing trendekhez:
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sok helyen olvasni a SEO-ról, ami sokak fejében még mindig egy megmagyarázhatatlan fogalomként él. A SEO lényege 2023-ban is az, hogy különböző technikai beállításokkal, tartalmi fejlesztésekkel, kép-, illetve sebesség optimalizálással hogyan tudsz a Google első helyére kerülni.
Egy jól optimalizált bloggal szó szerint akár meg is tízszerezheted az organikus látogatóid számát. Ehhez persze kell az is, hogy tudd, miképp is kell egy blogot SEO-zni. Ide kattintva többet tanulhatsz a SEO-ról.
Social media marketing (Facebook, Instagram stb.)
Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy bizalmas kapcsolatot alakíts ki a célközönségeddel. Itt jön képbe a közösségi média: ezeken a csatornákon ugyanis interaktívan, közvetlenül kommunikálhatsz a leendő ügyfeleiddel.
A siker receptje adott: határozd meg a célközönséget! Sokan gyakran az első lépésnél elvéreznek, nem azonosítják pontosan, hogy kikkel is akarnak kommunikálni, ez pedig közhelyes posztokhoz vezet.
Néhány aranyszabály:
- Válaszolj az ügyfelek üzeneteire;
- Hozz létre releváns Facebook csoportot;
- Ossz meg minél több videót;
- Tanulmányozd az analitikákat;
Videós platformok (TikTok, YouTube stb.)
Az ilyen típusú videók jelentősen megnövekedtek az elmúlt években, köszönhetően az olyan platformoknak, mint a TikTok. Csupán néhány másodpercre/percre korlátozza le az embereket, ezért alkalmazkodnod kell ezekhez a mutatókhoz, hogy sikeres legyél.
De nézzük meg százalékban kifejezve, hogy a vállalkozások miért használják a videókat a Wyzowl tanulmánya szerint:
- 74% magyarázó;
- 68% közösségi médiás;
- 50% prezentációs;
- 46% videóbeszámolók;
- 42% videóhirdetések;
- 41% értékesítés;
- 40% termékbemutatók;
- 37% kedvcsináló;
- 29% vásárlói betanítás;
- 26% személyzeti képzés;
- 21% videografika;
- 20% ügyfelekkel készült;
- 15% alkalmazásbemutatók;
- 12% új alkalmazottak bevonása;
PPC hirdetések
A fizetett hirdetések az elmúlt években a marketing kulcsfontosságú részévé váltak, ami 2023-ban is felfelé ívelő tendenciát mutat. Továbbá a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás egyre elterjedtebb lesz a PPC területén. Az AI-t egyre gyakrabban használják a kampányok optimalizálására a releváns kulcsszavak azonosításával, a hirdetések megjelenítésének optimális idejének meghatározásával, így a marketing szakembereknek több idejük jut más stratégiák átgondolására.
A fent említett eszközök akaratlanul is hatással lesznek/vannak az online marketingre 2023-ban, szakemberként fel kell készülni erre és alkalmazkodni hozzá, különben „lehúzhatód a rolót” az online térben.