Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Több milliárd forinttal támogatták meg ismeretlen forrásból a NER-propagandát

- Advertisement -

Semmit nem lehet tudni annak a kb. nyolcmilliárd forintnak a forrásáról, ami az elmúlt években érkezett a kormánypárti influenszereket foglalkoztató, illetve a Fidesz érdekében kampányokat folytató szervezetekhez – írja a 24.hu.

A beazonosíthatatlan forrásból kapott a Fidesz-közeli Civil Összefogás Fórum (CÖF), a Megafon és pár kisebb Facebook-oldal is. Hivatalos bírósági beszámolók alapján gyűjtötte össze a lap, hogy mennyi érkezett hozzájuk az utóbbi években.

A CÖF mögött álló Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány (CÖKA) jelentős támogatást kapott állami cégektől is (pl. Szerencsejáték, MVM), valamint több mint 2 milliárd forintot kapott magánszemélyektől, akik nevét nem tüntették fel a bíróságon leadott beszámolójukban.

A Megafont a 2019-es önkormányzati választás után pár hónappal alapították, azóta több mint 5 milliárd forintot kapott. A szervezet korábbi közlése szerint közpénzt nem kapnak, támogatóik pedig jobboldali üzletemberek. Az nem derül ki a beszámolóikból, hogy kik ezek a jobboldali üzletemberek.

Az Aktuális Média – ami a kopasz oszt Facebook-oldal mögött áll – ismeretlen forrásból 634 milliós támogatáshoz jutott 2022-ben. Beszámolója szerint 75 milliót kapott támogatásként 2021-ben, vagyis az elmúlt két évben több mint 700 millióval támogatták meg a működését.

A kormányoldal a kampány során jóval túllépte a törvényileg megengedett költéshatárt – derül ki a K-Monitor, a Political Capital és a Transparency International Magyarország jelentéséből. Plakátból például nyolcszor annyit helyezhettek el – a kiszervezett kampány módszerével –, mint a közös ellenzék, azaz nagyjából ötből négy plakáton vagy a kormányt támogató, vagy az ellenzéket lejárató üzenettel találkozhattunk.

via Telex

- Advertisement -
Exit mobile version