Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

A kínaiak nem egyeztek bele, hogy nyugati cégek fejezzék be a Budapest-Belgrád vasútvonal építését

- Advertisement -

A VSquare friss hírlevele szerint Hszi Csin-ping kínai elnök nem fogadta el Orbán Viktor javaslatát, hogy kínai alvállalkozó helyett egy nyugati cég telepítse a Budapest-Belgrád vasútvonal biztosítóberendezéseit és vonatbefolyásoló rendszerét.

2014-ben indult a Budapest-Belgrád vasútvonal története, amelyhez 750 milliárdot adtak egy kínai és magyar cégekből álló konzorciumnak 2019-ben. Az egyszerűbb munkákat, mint a sínfektetést magyar cégek vállalták, a bonyolult biztosító- és vonatbefolyásoló-rendszerek építése pedig a kínaiak feladata lenne.

Azonban a kínaiak nem tudnak az EU-s szabványoknak megfelelő rendszereket építeni, mert a kínai vasútállomások kategóriánként szinte teljesen egyformák, míg Európában minden állomás különböző. Emiatt minden biztosítóberendezés egyedi, kézműves termék, amit állomásonként külön kell tervezni, engedélyeztetni és legyártani.

A problémáról eddig döntéshozói szinten igyekeztek nem tudomást venni, de a kivitelezés eljutott abba a fázisba, ahol a sínek hosszú szakaszokon a helyükön vannak, és ideje lenne a biztosító- és vonatbefolyásoló-rendszereket építeni.

Orbán azért is utazott nemrég Kínába, hogy tisztázza a kérdést, vagyis el akarta érni, hogy a biztosító- és vonatbefolyásoló-rendszerek kivitelezésével a kínaiak helyett megbízhassanak egy európai céget, aminek van tapasztalata az európai sztenderdek szerint dolgozni.

Úgy tűnik a kínai elnök nem engedi a szerződés utólagos módosítását, így kérdés, hogyan fogják befejezni a vasútvonal építését, az ugyanis elég valószínűtlen, hogy csak a Budapest-Belgrád-projekt miatt módosítsa az EU a vasúti szabványait.

via Telex

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Megnyílt a város első P+R parkolója, egyelőre nem tolonganak az autók

Átadó nélkül használatba került Kecskemét első P+R parkolója Homokbányán. Május 16-tól bátran használhatják a kialakított placcot, akik ingyen, tömegközlekedéssel...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...
Exit mobile version