Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Körülményes a tehervonatok közlekedése Szeged felé, így inkább be sem lépnek az országba

- Advertisement -

Valószínűleg 2025-ig nem fog elkészülni a Szeged–Szabadka vasútvonal, ami miatt az elvileg tehervonatoknak kiépített kerülőútvonalon körülményes közlekedni. Ezért inkább vagy kerülnek Horvátország felé Szerbiából a tehervonatok, vagy eleve előbbiből indulnak – írta meg a g7.hu-ra hivatkozva a Szegeder is.

A szakasz felújítását az indokolta, hogy amíg épül a Budapest–Belgrád szakasz, legyen hol közlekedni a tehervonatoknak. Viszont a biztosítóberendezés még nincs kész, így egyszerre csak egy vonat mozoghat a Szeged–Szabadka vonal egyvágányú pályáján. Emellett lassabban is járhatnak a vonatok a vasúti átjárók miatt, a tervezett 120 helyett csak 60 kilométeres óránkénti sebességgel. A személyvonatok mellett tehát csupán napi két-három pár tehervonat közlekedhet.

Ironikus, hogy akkor lenne kész a szegedi vonal villamosítása és biztosítóberendezése, amikorra a Budapest–Belgrád vasútvonal legalább 2025-ig tartó átépítését várják, addig viszont ez a néhány – eddig éjszaka közlekedő – tehervonat a teljes magyar–szerb vasúti áruszállítási kapacitás.

A G7 szerint jellemző a vasúti áruszállításra, hogy ha egy forgalomnak új, bejáratott útirányt találnak, akkor nehezen áll vissza a korábbi útvonalra. Az átmenetei megoldás ezért hosszú távon károkat okoznak a magyar gazdaságnak. Félő az is, hogy mire elkészül a Budapest–Belgrád vasút magyar szakasza, a vasúti áruszállítás már a kerülőirányokat részesíti előnyben.

„Ha nem sikerül időben rendezni a szerb–magyar határon a vasúti áruszállítás helyzetét, még több kamion lesz a magyar utakon, kevesebb lesz a kiemelkedően magas költségek mellett átépülő Budapest–Kelebia vasúton a forgalom a korábbinál, tranzitbevételektől esik el az ország, és nő a környezetszennyezés” – írja a G7.

A cikket a Szegeder és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -
Exit mobile version