Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Átalakulnak a filmnézési szokások Magyarországon

- Advertisement -

A szolnoki Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál keretében rendezte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) A művészet tudatossága, a tudatosság művészete című konferenciát, ahol az előadók arról beszéltek, hogy az elmúlt időszakban jelentős átrendeződés jellemezte a médiafogyasztási, filmnézési szokásokat Magyarországon és ez a változás jelenleg is tart.

Galambos István, az NMHH kutatási igazgatóhelyettese A televízió mint a filmes kultúra megőrzésének eszköze című előadásában arról beszélt, hogy a mozik, a televízió és a streamingszolgáltatók összehasonlításából kitűnik: az emberek a televízióban nézik a legtöbb filmet, a magyar gyártású alkotások “otthona” ezen belül is a közmédia. A következő időszak legfontosabb kihívásának nevezte, hogy “a magyar filmek is megtalálják az utat a következő generációhoz”.

Kollarik Tamás, a konferencia elnöke szerint 2003-ban a magyar audovizuális ipar teljesítménye 3 milliárd forint volt, mely 2022-re megközelítette a 400 milliárd forintot. Ebből is leszűrhető, hogy Magyarországon nemcsak a filmgyártás, de a filmipari tevékenység is aktívan működik – fogalmazott.

Szerinte Magyarország Európa egyik legjelentősebb filmgyártó bázisa, amit a honi szabályozó és támogatási rendszer, továbbá az iparág mögött álló tehetség tesz lehetővé. Hozzátette, hogy a konferencia témáinak háttér- és kutatási anyagait elérhetővé téve szeretnének későbbi kutatásokat ösztönözni a felsőoktatási intézményekkel együttműködésben.

Mádl András, az NMHH Műsorfigyelő és -elemző Igazgatóságának vezetője kifejtette: az elmúlt évtizedekben a filmszínházak száma, a filmkínálat és a nézői szokások egyaránt megváltoztak. 1990 óta csaknem 2000-ről 508-ra esett vissza a mozitermek száma Magyarországon, ezzel az európai rangsor hátsó részéhez tartozunk. A 2022-ben bemutatott több mint negyven magyar film örvendetes előrelépés a korábbi esztendők “terméséhez” képest, ugyanakkor a látogatók négyötöde továbbra is amerikai filmeket néz, míg a magyar alkotásokra a nézők 6 százaléka kíváncsi – mondta.

Deák Kristóf Oscar-díjas filmrendező a filmmarketing fontosságáról beszélt. Úgy vélte, a filmeseknek sem szabad szégyellni, hogy el kell adni produktumukat. A legjobb film sem adja el magát – fogalmazott, kiemelve: a jó marketing értelmezési kulcsot ad az alkotásokhoz és hozzáad a filmélményhez.

A cikket a Szol24 és a KecsUP együttműködésének keretében szemlézzük, a teljes cikket itt olvashatja.

- Advertisement -
Exit mobile version