Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Nem biztos, hogy az iskolaigazgatók beleszólhatnak abba, hogy a tanárok milyen arányban kaphatnak fizetésemelést

- Advertisement -

Arról szóltak eddig a hírek, hogy lesz érdemi beleszólásuk az iskolaigazgatóknak abba, hogy az általuk vezetett intézményekben dolgozó pedagógusok milyen arányban részesülhetnek a kormány által januárra megígért 32,2 százalékos bértömeg-emelésből. Úgy tűnik mégsem biztos, hogy így lesz.

Egy fővárosi iskola igazgatójának elmondása szerint a tankerületi központ nemrég egyeztetésre hívta az intézményvezetőket, ám a megbeszélés végül elmaradt. Nem sokkal később azt a tájékoztatást kapták, hogy a tanárok új munkaszerződéseit központilag dolgozzák ki, az igazgatóknak pedig mindössze annyi lesz a feladatuk, hogy a tankerületi központban átvegyék a kész dokumentumokat és továbbítsák azokat a pedagógusoknak. Ennek január 22-éig kell megtörténnie.

A Klebelsberg Központ szerint az új életpályamodell-törvényhez kapcsolódó részletszabályok kidolgozása egyelőre folyamatban van. Ezekre azért van szükség, mert a 32,2 százalékos emelés nem az egyes pedagógusok bérére, hanem a fenntartók számára rendelkezésre álló bértömegre vonatkozik. A béremelés Belügyminisztérium által kidolgozott koncepciójában csak alsó határok szerepelnek, amelyeknél a különböző fokozatú pedagógusok nem kaphatnak kevesebbet.

Bár a koncepció tartalmaz néhány szempontot a bérek megállapítására vonatkozóan – többek között a szakmai gyakorlati időt, a tanított tantárgyak számát, a többletfeladatokat, az elismeréseket –, ám a pedagógusok munkájára, érdemeire közvetlenül rálátó iskolaigazgatóknak mégis fontos szerepük lehetne a bértömeg igazságosabb szétosztásában.

via Népszava

- Advertisement -
Exit mobile version