A Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása minden idők legnagyobb vasútfejlesztése Magyarországon, aminek a megvalósítása 800 milliárd forintba kerül, és amire kínai hitelt vett fel a magyar állam: mintha minden magyar állampolgár felvett volna 70 ezer forint hitelt, kizárólag ennek a vasútvonalnak a felújítására – írja a 444.hu.
Orbán Viktor szerint a kínai együttműködéssel „win-win, győztes-győztes” helyzetet hoztak létre, a kérdés viszont, hogy ki az igazi „win”, ugyanis a beruházás részletei titkosak. Ami biztosan tudható, hogy Mészáros Lőrinc és cégei már azok, hiszen fővállalkozóként, kínai tulajdonú vállalatokkal közösen dolgoznak az építkezésen.
A 444 belső dokumentumokból és két fuvarozó cég információi alapján kiderítette, hogy Orbán Viktor közvetlen családtagjai is profitálnak a hatalmas állami építkezésből: a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításához az Orbán család bányájából szállítottak építőanyagokat.
A lap szerint Gántról, az Orbán család bányájából 2022-2023 során több mint 200 ezer tonna vasúti követ szállítottak az építkezéshez. Az iratokból kiderül, hogy a kínai kivitelező cég egy bruttó 1 milliárd forintos szerződést tervezett kötni gánti zúzottkő szállítására, ugyanakkor azt is lehet tudni, hogy Mészáros Lőrinc cége rendelte meg Orbánéktól az építőanyagok egy részét.