„Veszélyben a sűrű, ütemes vasúti közlekedés Budapest és Szeged között” – írja vasárnapi posztjában a Közlekedő Tömeg Egyesület: több forrásból is megerősített információik szerint a Palkovics vezette Innovációs és Technológiai Minisztérium és a MÁV feszült össze a két város között közlekedő Intercityk miatt, ezért nem hirdették ki november 15-ig – ahogy kellett volna – az éves menetrendváltást.
Az egyesület azt írja, „a legfelsőbb kormányzati szinteken az az elvárás, hogy a jelenleginél rövidebb menetidejű InterCityket kell közlekedtetni Budapest és Szeged között minél hamarabb”, ehhez pedig az óránkénti ütemes menetrendhez nyúlnának hozzá. „Terveik szerint napi 2 pár gyorsított, kevesebb helyen megálló InterCity járna a két város között, melyek így a mai 2 óra 22 percnél mindössze 7-8 perccel hamarabb érhetnek célba” – írják.
AZONBAN A JELENTŐS RÉSZÉN EGYVÁGÁNYÚ VASÚTVONALON NEM LEHET MINDEZT VESZTESÉGEK NÉLKÜL MEGTENNI: NÉHÁNY VÉLETLENSZERŰEN KIVÁLASZTOTT IC GYORSÍTÁSA CSAK A TÖBBI IC KÜLÖNBÖZŐ MÉRTÉKBEN, AKÁR 15-20 PERCCEL TÖRTÉNŐ LASSÍTÁSA ÁRÁN LEHETSÉGES
– teszik hozzá, mivel a szembejövő vonatoknak már az előző állomáson félre kellene állniuk.
Az egyesület szerint egyrészt szétesne a minden óra azonos percében indulás rendszere a vonalon, ráadásul a köztes városok utasai is rosszul járnának, ha kevesebb közvetlen vonatuk lenne. A csatlakozások pedig így nehezednek, a csatlakozó vonalak menetrendjéhez is lehet, hogy hozzá kellene nyúlni.
Azt írják, a minisztérium álláspontjának hiánya késlelteti a menetrend kihirdetését, a MÁV pedig, ahogy ők fogalmaznak „dicséretes módon az utasok védelme érdekében nem hajlandó a feleslegesen lassuló, ütemtelen menetrend bevezetését vállalni”.
„Ha a kormány valóban gyorsítani szeretné a vonatokat Szeged és Budapest között, akkor inkább a Kiskunfélegyháza–Szeged szakasz felújítására kellene koncentrálni, mely minden vonatnak 15-20 perc időnyereséget jelentene – az erre vonatkozó tervezési közbeszerzést viszont épp a közelmúltban vonták vissza” – írják, és hozzáteszik, kérik Palkovics László minisztert és Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, hogy „álljanak el a tervezet megvalósításától, és haladéktalanul tegyék lehetővé az új menetrend meghirdetését”.