Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Így működünk mi, és így a Keol

- Advertisement -

Érdemes lesz a keol.hu legújabb cikkét eltenni, és ha lesz majd könyv, kutatás, elemzés, amely a kecskeméti sajtó helyzetét vizsgálja, beemelni oda elrettentő példaként. A lap ugyanis lényegében a tájékoztatást kérte rajtunk számon. Azt, hogy teret adtunk a piaci panaszosok véleményének, majd utána teret adtunk a piacigazgató reakciójának.

Tettük ezt úgy, hogy a panaszosok levele alapján megírtuk, mit gondolnak ők a piacról, majd az igazgatói választ teljes terjedelemben közöltük. A klasszikus eset: megszólal mindkét fél, elmondhatta mindenki, ki mit gondol erről.

A legolvasottabb témánk lett azonnal a piaci helyzet, majd az a cikk, amelyben megírtuk, hogy a panaszok alapján a piac belépőt vezet be a nem viszonteladóknak a nagybani piacon. Egyetértve a panaszosok felvetésével. Az olvasottság nem véletlen. A KecsUP-ot a kezdetektől az vezérli, hogy olyan ügyeknek adjon teret, amelyek máshol nem jelenhetnek meg. Ez a téma exkluzív volt, a KecsUP-tól lehetett megtudni.

A Keol cikke úgy kezdődik, hogy nem igaz, amit írtunk, amely szerint „katasztrófális és siralmas a piac helyzete”. Pedig ilyet mi nem is írtunk. Mi idéztünk a panaszosok leveléből, ők írták ezt, mi pedig közöltük. Már az elején manipulál tehát a lap. Ez nem újdonság, más esetben is volt rá példa, hogy egy átvett hírt a saját írásunknak tüntettek fel, és próbálkoztak nevetségessé tenni minket (Vancsura István esete a Kúrián, amely a 24.hu cikke volt). Az, hogy a panaszosok véleménye esetleg jól cseng az ellenzéki füleknek, ahogy a Keol állítja, ugyancsak nem lehet a KecsUP hibája.

No tehát, a kezdeti manipulálás után szigorú ellenőrként felült ismét a Keol (korábban is volt példa rá) a „Kecskeméten minden rossz” vonatra (amire nyilván az ellenzék és a KecsUP is bérletet váltott), de gyorsan igyekszik cáfolni, hogy ez nem is így van. Amivel mintegy belöki magát a Kecskeméten minden jó vagonba.

Majd azt írja a Keol, hogy „Valaki kitalálja a hülyeséget, valaki pedig meg akar felelni ennek, és azt hiszi, hogy kielégítette vele az ellenzéket.”

Lövésünk sincs, mit ért a Keol hülyeségen, és milyen kielégítésről írnak, de túlzottan nem is lényeges. Az már inkább az, hogy a végső következtetése az, hogy a KecsUP miatt kell belépőt fizetni majd a nagybani piacon. Nézzék csak!

„Holott kétségtelenül éppen az ő szócsövük (ez a KecsUP-a szerk.) miatt kellene majd 300 forintot fizetni március 1-től.” – áll a cikkben.

Jól megkaptuk. Egy sajtó, amely közöl egy véleményt, majd erre a választ, pellengérre van állítva. Egy sajtó, amely tette a dolgát, és mindkét felet meghallgatta, és leírta, ki mit gondol erről, koncként van odalökve a vásárlók elé, hogy itt a bűnös, őt szidjátok a belépőért.

Ezért lehet?

A honlapok forgalmát összehasonlító piacvezető cég elemzése szerint a 10 hónapja üzemelő KecsUP az elmúlt 26 napban a Keol előtt járt. Vagyis: többen olvastak minket. Ez nyomasztó lehet egy sok éve működő sajtónak.

Ez a Keol az önkormányzati Kecskeméti Médiacentrum együttműködő partnere. Ez olvasható a hiros.hu fejlécében. Ami önmagában is érdekes. Egy közpénz milliókból üzemeltetett önkormányzati tulajdonú sajtó és egy elvileg piaci alapokon működő sajtó kéz a kézben. Ez az a Keol, amely az önkormányzati választás előtt a Facebook oldalának borítóképére a fideszes jelöltek arcképét tette ki. Van még kérdés?

Részünkről ennyit a Keolról. A továbbiakban a saját témáinkat visszük, és hozzuk az újabb és újabb ügyeket.

Facebook/Keol.hu

- Advertisement -
Exit mobile version