A Mercedes prémiumautók helyett luxuskocsikat akar gyártani, amely a leginkább a Kecskeméten készülő modellek helyzetét érinti. Egy múlt heti híradás szerint stratégiát vált a német autógyártó, és inkább a luxuskategóriára összpontosít, ami azt jelenti, hogy a kisebb, kompakt autók a háttérbe szorulnak.
Az átalakítás eredményeképpen vélhetően sokkal többet is kell majd fizetni az új Mercedesekért. A belépő szintű ár 28 ezer euróról (10,8 millió forint) valószínűleg 33 ezer euró (12 millió 700 ezer forint) fölé emelkedik, rámutatva, hogy a stuttgarti központú vállalat a drágább modellekre összpontosítva igyekszik több nyereségre szert tenni, írja a HVG.
Irányváltás jöhet Kecskeméten
A Handelsblatt vállalati forrásokból származó értesülései szerint az irányváltás azt jelenti, hogy a belépő szintű Mercedesek – köztük a kizárólag Kecskeméten készülő CLA-osztály egyes változatai, valamint az A- és B-osztály megszűnik, vagy átalakul. Mivel ezen modellek alapvető részét képezik a magyar üzem portfóliójának a tavaly itt elindított Mercedes EQB elektromos szabadidő-autó gyártása mellett, a gyártól azt kérdezte a HVG, hogyan látják az átalakulást.
Elmondták, hogy a járművek következő generációja valóban új belépőszintet teremt majd a Mercedes-Benz portfóliójában. Ennek során a konszern egy szűkebb fókuszterületre összpontosít, csökkentik a modellkínálatot. Az átalakítás tervezési szakaszának közepén járnak, a jelenlegi A- és B-osztály is egy ideig még marad, de az átalakítás érinti a tisztán elektromos hajtású modellek gyártóhelyszínek szerinti elosztását is. A magyarországi Mercedes-Benz-gyárban jelenleg több mint 4500 ember dolgozik, 2022 végén egy második présüzem is megkezdi működését a gyártóhelyszínen.
A nyereség növelése
A Mercedes nemzetközi kommunikációja némileg konkrétabb betekintést engedett abba, hogy mire lehet számítani a jövőbeni modellek szintjén. E szerint 2024-ben érkező újdonság első pillantásra egy elegáns szedánról szól, amely a mostani Mercedes CLA-ra emlékeztet, vagyis nem kizárt, hogy lényegében egy üzletiesebb szedán veszi át a modellszűkítés után megcsappant kompaktok helyét. Ezért feltételezik azt, hogy a stuttgarti központú vállalat a drágább modellekre összpontosítva növelné a nyereségét.