fbpx
8.8 C
Kecskemét
2024. március 2., szombat

FRISS HÍREK

Közös premieren Puccini vígoperája és Orff epikus mesterműve (videóval)

- Advertisement -

Kettős premierrel készül a Kecskeméti Nemzeti Színház. Péntek este kerül bemutatásra Puccini – modern korba emelt – egyetlen vígoperája Cseke Péter rendezésében, és a Kecskemét City Balett legújabb kortárs előadása, a Carmina Burana. Szerkesztőségünk a két eltérő színpadi műfajt vegyítő sajtónyilvános főpróbán járt.

Giacomo Puccini nevét olyan kötelező klasszikusok miatt ismerhetjük, mint a Pillangókisasszony, a Bohémélet vagy a Tosca. Cseke Péter, a Nemzeti igazgatója azonban a művész egyetlen vígoperáját mutatja ma be. A Gianni Schicchi egy humoros és szarkasztikus történet, ami az örökségre áhítozó kapzsi rokonok csúfos felsülését beszéli el. 

Gianni Schicchi / Fotó: Szűcs Zoltán

Eredeti librettóját Giovacchino Forzano írta Dante Alighieri Isteni színjátéka alapján, amit a rendező most egy modern családi házban mesél el, párducmintás kosztümmel és fuxszal.

Szereposztás és további részletek: kecskemetinemzeti.hu

Gianni Schicchi / Fotó: Szűcs Zoltán

A Színház ajánlója szerint “ebben a csípős humorból és groteszk komikumból szőtt operában is megcsillannak az őszinte líra lágyan ívelő dallamai.” A Gianni Schicchi hatását azonban egy rövid szünet után Carl Orff epikus mesterműve, a Carmina Burana követi a Kecskemét City Balett előadásában.

Epikus a modern értelemben, a Carmina Burana azonban a zeneszerző elképzelése szerint „szcenikus kantátának” nevezhető, tehát a zene és ének elemi szinten kötődik a mozgáshoz, a tánchoz. A Kecskemét City Balett vezetője, Barta Dóra kortárs koreográfiáját 11 táncművész adja elő szigort és drámaiságot tükröző viseletben.

Hasonló cikkünk:  Módosították a műszaktervezést a Mercedes-gyárban, de a vállalat közlése szerint csak átmenetileg
Carmina Burana / Fotó: Szűcs Zoltán

Carl Orff művének alapja a 13. századi kódex-versgyűjtemény, ami a nemi vágyakozásnak, játékos csúfolódásoknak és a magasabb rendű értékek megszégyenítések állít emléket. A Színház ajánlója szerint a darab az “ellenállhatatlan életigenlés tánchimnusza”, de a nyomor és hedonizmus transzcendenciáját szimbolizáló, színpadról felemelkedő sötét korong, valamint a táncosok szerzetesi tekintete teljesen másról tanúskodik.

Carmina Burana / Fotó: Szűcs Zoltán

Fortuna, a szerencse istennője és a középkori vágánsok – rongyos, kicsapongó vándorok – viszonya a Kecskeméti Nemzeti Színház színpadán olyan vallási színezetet kap, amiből eltűnik a test imádata. Kivételt képeznek azok a jelenetek, amikor a drámai hatás kedvéért megáll a zene, és minden figyelem a tehetséges táncosok testére irányul: a mozdualataik hangjára, a túlzó emelkedettséget tagadó fizikai korlátokra, a valódi tehetetlenségre.

Szereposztás és további részletek: kecskemetinemzeti.hu

A közös premier január 26-án 19 órakor lesz a Kecskeméti Nemzeti Színházban, ahol a groteszk humort egy rövid szünet választja majd el az átszellemült tánctól.

Jegyek: kecskemetinemzeti.hu

Videó és képek: Szűcs Zoltán

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...

LEGNÉPSZERŰBB

Ágasegyházánál videóra vették a fekete nagymacskát

Hajnal Viktor felvételét már többen megosztották a Facebookon. Egy lovaskocsiról vettek videóra egy fekete macskaszerű állatot, még az is...