Idén újra nekünk ajánlhatod fel az adód 1 százalékát!

5 éves lesz a KecsUP március 28-án! 5 éve nyújtunk tá­jé­ko­zó­dá­si pontot a hétköznapokban. Célunk nemcsak füg­get­len­nek lenni, de a leghitelesebb, legmegbízhatóbb és leg­ma­ga­sabb minőségű újságot készíteni a városban. Egy olyan szabad és gondosan szerkesztett platformot, amit minden város megirigyelne.

2023. óta nekünk is felajánlhatod adód 1%-át. Ne hagyd az államkasszában ezt a pénzt, rendelkezz róla, hogy a vidéki média kapja meg!

Áramlat Alapítvány adószáma: 19235743-1-03

Egy orosz diszkontlánc Magyarországon is terjeszkedne, 200 üzlettel számolnak három éven belül

- Advertisement -

A MERE orosz diszkontlánc három év alatt 200 üzletet szeretne nyitni és 700 millió eurós forgalmat elérni Magyarországon. Jelenleg a piac felmérésével és a beszállítói partnerek felkutatásával foglalatoskodnak – írja a Haszon.hu.

„Az elkövetkező év” során 20 üzletet nyitnak Budapesten és az agglomerációban – írták február végén az orosz diszkontlánc képviselői e-mailben, amit a potenciális üzleti partnereiknek küldtek szét. A társaság ambiciózus tervei kapcsán így folytatták: „három év múlva pedig 200 üzletükben már 700 millió eurós forgalmat szeretnének elérni.”

A 2009-ben alapított MERE húsz országban van jelen és mintegy 2500 üzletet működtet. Hasonlóan az Aldihoz úgynevezett hard diszkontlánc, vagyis a portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Ígéreteik alapján az áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek „a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt” – fogalmaztak az e-mailben.

Valószínű, hogy az orosz diszkontlánc főként saját márkás termékeket kínál majd, köztük élelmiszereket, háztartási vegyiárut, italokat és iparcikkeket is. Vevők tekintetében leginkább az átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberekre számítanak, akik megtervezik vásárlásaikat és heti 1-2 alkalommal keresik fel az üzletet.

A MERE az orosz-ukrán háború miatti szankciók és az annak nyomán fellépő ellátási nehézségek miatt kénytelen volt bezárni osztrák, belga, francia, német, spanyol és brit üzleteit – számolt be erről 2022-ben a nyugat-európai élelmiszerkereskedelmi szaksajtó.

A német Lebensmittel Zeitung úgy értesült, az orosz diszkontlánc nem mondott le teljesen Európáról, csupán most Kelet-Európára koncentrál, ahol a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb és az ellátás zökkenőmentesebb. Iparági szakértők szerint ebbe az átformált stratégiába illene bele a magyarországi terjeszkedés is. Hazai pályán egyébként szankciók ide vagy oda, jól teljesít a MERE, sajtóhírek szerint tavalyi árbevétele 40 százalékkal nőtt és elérte az 5 milliárd eurót.

- Advertisement -
Exit mobile version