Jörg Burzer, a Mercedes-Benz gyártásért, minőségbiztosításért és beszállító-menedzsmentért felelős igazgatósági tagja tavaly szeptemberben még azt nyilatkozta az Automobilwoche című szaklapnak, hogy az új négyajtós rastatti gyártásindítása után a CLA később hazánkban és Pekingben is gyártásba kerülhet. Viszont most van némi bizonytalanság, hogy mi lesz az első két generációjában kizárólag Magyarországon gyártott CLA-val a jövőben – írja a Vezess.hu.
Kecskeméten 2013-tól 750 000 darab készült a C117-es és az X117-es CLA-modellekből, majd 2019-ben érkezett az ezeket leváltó C118-as négyajtós és az X118-as Shooting Brake. A kecskeméti gyárból származó információk szerint az új generációs négyajtósból és a sportkombiból nem lesz hazai gyártású, vagyis exkluzív szerepe ellenére a kecskeméti gyár nem fogja gyártani a következő CLA-t.
A gyár üzemméret-bővítése nem az MMA-technikájú új CLA gyártásának előkészítését célozza, helyét más újdonság(ok) veszi(k) majd át a gyártmánypalettán.
Bárhonnan is jön majd az MMA-padlólemezes következő CLA, az exkluzív lesz a Mercedesek között. A lapnak egészen közelről mutatták be élőben és virtuális valóssággal feldúsítva a Mercedes CLA következő generációját. Az új MMA-technikára épülő négyajtós villanyautóként hátsókerék-hajtású lesz, a benzines hibrid viszont az első kerekeket hajtja alapértelmezésben.